Gå til innhold

Blodtype!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

På blodprøvearket mitt står det:

AB0/RH- typing AB+

Blodtypeantistoff Negativ

???

;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du AB blodtype og er Rhesus pluss. Beste sort, gratulerer! (fra en O+)

Skrevet

Tøyser du?

Det betyr at blodtypen din er AB.

Du er rhesus pluss.

Du har ikke dannet noe antistoffer mot en eventuell annen blodtype.

Skrevet

Jeg bare syns det er rart at voksne mennesker ikke vet hvilken blodtype de har:P

Derfor spurte jeg om du tøyset, for jeg syns det du spurte om var litt rart å spørre om. (siden du allerede hadde svaret på legepapiret ditt mener jeg... er jo ikke såå vanskelig å forstå:P)

Skrevet

hmmm,er en del av 15 prosenta som er neg- jeg:( :)

Skrevet

Skjønte jo at det var AB blodtype, men ikke det andre. Beklager så mye, men aldri sjekket min blodtype før. Hadde ikke spurt om jeg var helt sikker. Men takk for svar uansett og en fin-fin dag til deg!

Skrevet

Synes ikke det var så dumt spørsmål jeg. Men noen må jo lage kvalm her som vanlig.

Skrevet

Tuxie, jeg mente ikke å lage kvalme. Jeg spurte om hun tøyset fordi det var et rart spørmål, et spørsmål jeg trodde de fleste visste siden man lærer om det på ungdomsskolen og vgs. Jeg svarte i tillegg på spørsmålet hennes. Da hun skrev "Tøyser?" svarte jeg hva jeg mente med det. Det stilles så utrolig mange spørsmål her inne som er så utrolig naive, hvis jeg uttalte meg litt krasst så er det vel fordi jeg hadde vanskeligheter med å ta spørsmålet seriøst. Beklager til HI.

Men man må få være litt kritisk innimellom også, ikke bare suss og klem:P

Ha en fin kveld:) Hilsen hun som lagde kvalme.

Skrevet

ja maa bare si at det var ikke et dumt spoersmaal i det hele tatt!! syns det er greit aa ha en grunnleggende respekt for andres spoersmaal herinne, det er jo derfor vi alle er herinne, for aa spoerre og laere noe.. hvem bestemmer dessuten hva naive spsm er??? har du en god def. paa naive spsm eller?? hadde jo vaert nyttig aa ha laert seg slik man ikke gaar i samme felle og spoer slike 'teite' spsm!!

Skrevet

Tenk at jeg skapte diskusjon..jaja..

Jeg ser jo det nå at spørsmålet kanskje var teit og til og med logisk, men jeg lurte faktisk på det for var usikker. Har desverre ikke så peiling på blod, og har lest om dette med å følge mer opp, antistoff, sprøyte etter fødsel osv..og visste ikke om dette gjaldt meg eller om jeg var en av de som hadde "bra blod". Jeg fikk svar fort og ble glad, når alt var bra. Men hadde jeg sjekket litt mer på nettet kunne jeg funnet svaret ganske kjapt uten å ha spurt her inne.

Synes ikke du lagde kvalme, men skjønner de som reagerer også. Det er unødvendig å komme med kommentarer som får folk til å føle seg dumme. Det var jo ikke bare jeg som lurte på det ser det ut som på svarene som kom. Enten svarer man saklig, eller ikke gidd å svar.

Men det er faktisk mange rare spørsmål som vi lurer på...og vi spør her inne for at vi vet at vi får svar på det. Noe er fryktelig logisk for noen, mens andre kanskje ikke har hørt om det.

Takk for svar alle sammen!

HI

Skrevet

Med blodtype ab+ kan man ved behov for blodoverføring få blod a+ , b+ , ab+ og muligens også o+ husker ikke helt i forhold til o+. Jeg syns ikke det er noe rart at du lurte. Jeg visste at jeg er a+ fordi jeg har vært gravid før. Dette er jo ikke noe alle går rundt og vet uten videre. De som går hjelpe pleier eller tar sykepleier utdannelse sjekker dette som et ledd i utdannelsen. -Men på ungdomsskolen har jeg aldri hørt om.............. Jeg har to tennåringer og de har ikke gjort dette før på videregående skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...