Gå til innhold

Har dere lest "Kamille"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En helt syk historie om ei som var gravid i uke 31 da hun adopterte. Det skulle ikke være lov!

 

 

Hilsen sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tante (og onkel..) hadde slitt mange år med å bli gravid, så de gikk i gang med adopsjon. Da de endelig fikk klarsignal ble hun gravid... De valgte å gå for begge deler, så mens hun var høygravid dro mannen til Colombia og hentet datteren. Så jeg tror nok det er lov...

Dessuten mener jeg jo at de fortjente både jenta fra Colombia og gutten i magen... men, jeg vet ikke hva slags historie som sto i Kamille.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lov å være gravid og adoptere samtidig! Man er forpliktet til å opplyse om man blir gravid, og da blir adopsjonen utsatt til et år etter at eget barn er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så sint?

 

Man skal si ifra om slike ting, men hvis det blir vurdert slik at adopsjonen likevel ikke skal stoppes, så er det jo ingen som har gjort noe ulovlig. Slikt kan faktisk skje! Jeg ville bare vært glad på vegne av de som får oppleve å bli både biologiske foreldre og adoptivforeldre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at HI er litt irritert, det er mange som venter i mange år på å få adoptere, og da skjønner jeg godt at det føles urettferdig at noen som er gravide får adoptere også. De fleste adopterer jo fordi de ikke kan få barn selv, og jeg personlig synes de som ikke har barn bør prioriteres som adoptivforeldre fremfor de som er gravide eller har egne barn allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå fristelsen ved å kjøre et dobbelløp, men egentlig er det ganske egoistisk. En slik handling kan ødelegge for andre som skal adoptere fra Etiopia, da det kan oppfattes av myndighetene som at norske adoptanter ikke følger opp de avtaler som gjelder for adopsjon. Kina har feks. klaget over at norske adoptanter ikke følger opp rapporteringsplikten godt nok. Kina antydet tidligere i år at dette kunne få følger for andre norske adoptanter. Saken er at brudd på reglene som gjelder, kan få konsevenser for mange andre. Og det er verken riktig eller rettferdig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så råder sjalusien her inne. Det er ikke noen som "tar" barna fra andre som står i adopsjonskø.Det er utfra barnets beste de tildeler barn. Og hvorfor skal ikke de med barna fra før få adopter på lik linje med de som ikke har barn? De ønsker seg like mye barn som andre. Kanskje vil de ha et søsken til barnet sitt. Kanskje bare mor har barn og ikke far. Mange årsaker til at folk med barn vil adopter. Vil ikke du HI adoptere et barn til? Mange som ikke kan få flere barn og. Og har du gått og ledet deg til et barn du har fått tildelt er det mye sykere å skulle føle at en ikke ville ha det barnet fordi en oppdager at en kan produsere ett selv. SLutt å vær så hårsår på at andre får tildelt barn. Vær heller glad for alle som føres sammen til en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at man faktisk bør si fra om et eget svangerskap er fordi det ikke er til adoptiv barnets beste å få søsken i den nærmeste tiden etter at han eller hun har kommet til sine nye foreldre.

 

Det er ikke adopsjon av barn fordi foreldre først og fremst ønsker seg barn, det er fordi barn trenger foreldre. Alle barn er forskjellige og både barn og foreldre trenger god tid til å bli kjent, barn som er litt eldre trenger gjerne mye oppmerksomhet og bør få det.

 

En adopsjon skal gjennomføres med tanke på barnets beste og det er viktig at dette barnet får den beste "kvalitets" vilkår vi kan det gi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i reportasjen at de gjorde noe ulovlig. Jeg skjønner paret veldig godt, men skjønner også at folk som står i kø reagerer på at de var uærlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med de som er tvillinger da ? Blir ikke de like godt kjent med sine foreldre? Kanskje de har søsken fra før når de ble født også..Med bare 9 mndrs mellomrom..Mora og Faren i reportasjen tok seg jo fri et år for å være hjemme me de to små..Ikke mange som hadde hatt anledning eller ville gjort det...

Hun burde sagt i fra siden det er loven men jeg forstår henne veldig godt også..Det er ulovlig av en grunn.Ikke bare fordi norge har bestemt det men dette er vel internasjonalt ..poenget mitt er jeg syns det var et dårlig argument at de ikke skal ha så tette søsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte en av grunnene for at man ikke ønsker at adoptiv foreldre bør få egne barn før det har gått en stund etter at de har adoptert. Eller adoptere nye barn før det har gått en viss tid.

Det adopteres også søsken sammen, det er ikke antallet det kommer an på.

 

Det er forskjell på å få eget biologiske barn og å adoptere et barn, som kan være alt fra 2-3 måneder til 5-6 år, kanskje eldre også. Uten at det bør skremme noen! Men jeg regner med at de aller fleste her inne er klar over det.

 

Det jeg mener er at det ønskes optimale forhold når et barn fra et annet land kommer hit til sine nye foreldre, nye omgivelser etc. Spesielt om barnet har bodd på institusjon i lengre tid osv. En ganske reel grunn mener jeg. Det er jo mange foreldre som bare får biologiske barn som ikke ønsker barn for tette heller fordi de ønsker å gi det nye barnet i famlien litt tid... I en familie med adoptiv barn kan dette reguleres gjennom lovgivning. En riktig regel om du spør meg.

 

Når slike situasjoner oppstår, og man får et biologisk barn og et adoptiv barn, samtidig eller med kort tid mellom, vil det vanligvis gå bra. Kjenner flere hvor dette har gått bra! Denne regelen har jo ikke vært her i mer enn 10-15 år?! Tidligere ble det jo adoptert barn med kort tid både mellom søsken og alder. Det går bra med de aller fleste adopterte med eller uten søsken!

 

Likevel, heldigvis har vi fått ny og bedre lovgivning både internasjonalt og innenlands, som først og fremst tenker på barnets beste, både våre adopterte og biologiske barn. Når det gjelder adopsjon vil man prøve og gi dette barnet så gode muligheter som mulig til en fin overgang og start på ny oppvekst. Derfor nevner jeg denne grunnen, kanskje fordi jeg føler at det aopterte barnets beste glemmes litt her.

 

All ære til de foreldrene som tok seg et helt år fri, vil jo si at det aopterte barnet også fikk en super start i sin nye familie! Men det er jo ikke alle som har mulighet til det og jeg mener fortsatt at et barn som blir adoptert fortjener å være "midtpunktet" i familien når det kommer, for en stund. Derfor er det et ønske om ikke for tette søsken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva når man har fått et bilde av et barn man vet at man skal snart hente? Skal man bare få vekk de følelsene og drite i hele adopsjonen? nei fy faen for noen idioter dere er alle som kan mene noe slikt. Et barn er guds gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...