Gå til innhold

Dere som har vært plaget med kvalme i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var dere slik at dere spydde, eller bare sånn uvel liksom..? Og hvor tidlig fikk dere kvalmen?

Jeg mistenker at jeg er gravid, er på ca 7 DPO og skikkelig kvalm, men jeg føler ikke at jeg må spy akkurat.

Setter pris på svar! :) Og kjerringråd mot kvelme! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmen min begynnte når jeg var ca 5 uker, og har den enda (uke 14). Regner med å ha den mer eller mindre hele svangerskapet, ettersom det var slik sist. Jeg spyr ja, men det blir mindre å mindre heldigvis. Jeg har ikke noen kjerringråd altså, noen blir hjulpet av seaband eller ingefærtbl, men det har ikki funka på meg. Jeg tar reisesyketbl, men det må avtales med lege. Det beste trikset for meg, er MYE søvn, og å komme seg litt ut av leiligheten og treffe folk. Akkurat som jeg blir litt avledet da eller noe...

Skrevet

Oki! :) Takk for svar! :) Jeg har jo sovet dårlig i natt, så der er kanskje en sammenheng da? :)

Håper du blir kvitt kvalmen snart, slik at du slipper å gå hele svangerskapet med den!

Skrevet

kvalmen min begynte den dagen jeg begynte på min 6. uke,kastet ikke opp til å begyne med, men det kom etter hvert...gikk over i uke 14...=)

Skrevet

Kvalmen kom som lyn fra åpen himmel i begynnelsen av uke 7, og jeg spydde flere ganger om dagen i 6 uker.. Gikk ned 3 kg.

det som hjalp meg best mot kavlmen, selv om det bare funket av og til.. var appelsin og sitron. ikke spise, men suge ut saften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...