Gå til innhold

Barna var alene på avdelingen da jeg kom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går i barnehage i en avdeling fra 0-3 år.

Da jeg skulle levere på morgenen i dag, var det ingen voksne i avdelingen. Det var likvel to små jenter på 1,5 år og 2 år helt alene der inne. Hun minste gråt fordi hun hadde slått seg. Jeg (og den større jenta) prøvde å trøste henne. Etter ca. 5 min. kom en barnehagetante, som er vikar, inn og hilste på oss. Hun hadde oppholdt seg i rommet innefor sammen med noen andre voksne (og sikkert barn). Jeg fortalte at jenta hadde grått osv. Hun så ikke ut til å tenke så mye over det. Men var imøtekommende ovenfor oss, som nettopp hadde kommet inn.

Er det ikke litt uansvarlig å gå ifra de to små? Det var nok ikke for så lang stund (vet ikke hvor lenge de hade vært alene før jeg kom).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jooo....jeg jobber på en barneskole "vegg i vegg" med en barnehage (med litt frynsete rykte). Et par ganger i høst har jeg måttet hoppe over gjerdet fordi bl.a den ene gangen sto en jente, ca. 2-3 år og gråt fordi hun ikke fikk løs armen sin fra jakka si....jeg hoppet over og hjalp henne.

I dette tilfellet var han som var ute med gjengen (den ene voksne jeg observerte) inne for å hente noe.....

Men jeg tror stort sett dette ikke skjer i barnehager. Vikaren hos deg var sikkert borte kort periode. Foreldrene er jo ikke der absolutt hele tiden heller. Vet ikke om det er noen trøst, da. Men akkurat barnehagen jeg refererer til har dårlig rykte fordi det er så mye rot der....gjennomtrekk av ansatte...dårlige rutiner m.v..

Skrevet

Hvis barna var alene i 5 minutter, så erj o det kjempe lenge!!! Jeg hadde aldri godtatt det, og jeg hadde gått sporenstreks til styreren og sagt fra! Det synes jeg du og skal gjøre. Tenk så mye som kan skje på 5 min. At de som jobber der løper inn i naborommet for å hente noe e.l er en ting, men å dra bort i 5 min er MYE, og helt uakseptabelt!.

Skrevet

Jeg ville også blitt bekymret om jeg hadde kommet til bhg.en og det ikke var voksne tilstede. Vi betaler for at de skal være under oppsyn, og dersom vi blir skremt til å tro noe annet, så er det lite vits å betale tusenvis for bhg-plass...

Skrevet

Syns no 5 minutt er kjempelenge når det gjeld små barn. Lar aldri min sønn på 16 mnd vere 5 minutt uten tilsyn, nei (i våken tilstand, hehe). Og hadde IKKJE satt pris på at dei lot han vere så lenge uten tilsyn i barnehagen. Dei kan jo finne på utrulig masse på så lang tid. Min sønn er heilt vill etter å klatre, og når dei er så små så har dei jo få hemninga. Skjønna ikkje at ting kan vere farlig. Men kjenner eg meg sjøl riktig, så hadde eg ikkje turt å ta det opp med noken i barnehagen. Er altfor pysete sånn... :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...