Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har en eks,som er psykopat.. Han er veldig skummel,og han plager meg enda (snart halvannet år siden det blei slutt) Etter at jeg blei gravid,sa han at det kom til å skje grusomme ting med babyen min.. Ikke at jeg skal tro på han,men hormonell som jeg er liksom.. Pluss at han truer med å gjøre livet mitt til ett helvete,ved å "avsløre" ting jeg fortalte han når vi var sammen. Han bor ikke langt unna,og vi har mange felles venner. Han er gal,han er flink til å manipulere folk rundt seg. Han har fortsatt skremmende mye makt over meg,selvom det er lenge siden jeg snakket med han. Pappa har sagt seg frivillig til å dra til han å knuse kneskålene hans om han ikke skjerper seg,men det er jo heller ingen løsning.. Politanmelde kan jeg heller ikke gjøre,da meldingene er skjulte trusler og man må liksom kjenne han for å forstå at de faktisk er trusler.. Jeg er fortsatt redd han,livredd for å møte på han aleine med barnevogn etter baby er født også.. Noen som har noen forslag? Takk for at du gadd å lese...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Om du bare holder deg unna han, går han nok videre med livet sitt til slutt. Var sammen med en som "forfulgte" meg i et år etter det var slutt. Der var det det samme, med skjulte trusler og slikt. Men heldigvis forsvnt han til slutt,skjønte vel at det var på tide å gå videre. Signerer anonym her, siden dette er noe nesten ingen vet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 huffda... D hørtes litt skremmende ut, men tror du han er kapabel til å gjøre alvor ut av d da? De er gjærne tøffere i kjeften enn de egentli er.. Får ihvertfall håpe d er sånn med han.. Vet ikke egentlig hvilke råd jeg kan komme med, men føler me deg ihvertfall.. *trøste, trøste*
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Høres ikke trivelig ut nei! Om han kommer med slike trusler over tid ville jeg faktisk ha kontaktet politiet. De kan fortelle deg hvordan du skal forholde deg til det. Blir du mye plaget kan du jo også forsøke å "samle bevis" slik at han får besøksforbud eller at han ikke får være i nærheten av deg. Det behøver ikke ligge noe mer bak enn at han prøver å skremme deg. Men personlig ville jeg ha vert på vakt, man vet jo aldri når trusler er reelle. Lykke til videre, håper det ordner seg! Hold oss gjerne oppdatert både på godt og vond.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 jeg ville snakket med politiet om annmeldt dritten.....kanskje du kunne fått en ordning på at han må holde seg så så langt vekke fra deg.. han har jo komme med direkte trussler mot deg!! godt at han er eks!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 heisann, høres veeeeldig kjent ut dette her ja! er det han som er pappaen eller? uansett, har barn med en psykopat,han har aldri hatt samvær og jeg nekter plent,han ruser seg i tillegg kan jeg jo nevne. var på mekling med han igår,da kom han heeelt på trynet,ikke noen bombe akkurat, fikk voldsalarm mot han for 2 år siden,holdt han på avstand,og jeg måtte bruke den et par ganger da jeg traff han tilfeldigvis i gågata,var derfor jeg fikk den oxo sånn i tilfelle,og jeg hadde jo rett i de gangene jeg traff på han at han kom til å gå berserk. uansett,på meklingsmøtet igår hvor han ikke var ved sine fulle fem kom han med indirekte trusler mot meg,den lille i magen og mannen min som jeg tolket som skremmende,gikk derfor rett til politiet idag morges og sitter nå med voldsalarm igjen,mannen min frykter ham ikke for han "klarer knuse han" som han sier,men ikke lille meg med en liten i magen og ei herli prinsesse som så absolutt skal vokse opp i trygge omgivelser ( hun har aldri opplevd noe og ikke skal hun det heller,det ser jeg på som min plikt!) råder deg til å ta en prat med politiet jeg,her i byen er han kjent i det kriminelle og rusmiljøet så de vet godt hvem han er,men stå på ditt jente! du skal faen meg ha en trygg og fin graviditet og videre liv! lykke lykke til,du er absolutt ikke alene
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Har hanf fått diagnosen psykopat? Har han det, må du ikke nøle med å gå til politi og få ordnet et besøksforbud. Da er dette ikke noe du kan hanskes med, men politiet bør gjøre det. Det eneste som nytter mot slike mennesker er at de ser at det blir en konsekvens av de handlingene de tenker å gjøre. Ønsker deg lykke til og ikke la dette ligge gjør noe
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 råder deg til å gå til politiet jeg.. evnt. bare for å høre hva du kan gjøre. hvis han skulle komme med flere trusler eller skremme deg en annen gang, så har du allerede vært til politiet slik at de er informert om saken, og det kan gjøre det lettere å gi han besøksforbud eller straffe han. ellers er det lurt å ikke svare på noen meldinger, spørsmål.. bare overse han helt.. hvis du viser at du blir redd kan det hende han synes det er tilfredstillende å fortsette slik han gjør. dette blir jo da en positiv forsterker for hans atferd noe som gjør at han kommer til å fortsette. jeg synes det der hørtes skikkelig ekkelt ut, og håper han gir opp og lar dere være i fred. Masse lykke til videre, sender deg gode tanker.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Uff... blir så trist når jeg leser slike ting. Har selv en ekskjæreste som drev med med psykisk og fysisk mishandling av meg da vi var sammen... da jeg endelig klarte å komme meg ut av forholdet ble det et helvete. Jeg hadde samlet bevis nok til å klare å straffe han, og gikk til politiet med drapstruslene. Var veldig godt å prate med dem. Så jeg anbefaler deg på det aller sterkeste i det minste gå til politistasjonen å få snakket med politiet og rådført deg. Jeg valgte derimot å ikke gå til anmeldelse... Å gå til anmeldelse krever mye... og straffene er skremmende lave. Eksen min er flyver og en dom ville føre til at han ville ha problemer med å beholde og få ny jobb altså ville han ha fått et ekstra motiv til å opprettholde truslene og ønsket om å ødelegge for meg. Men man må veie opp - du har et barn som du skal beskytte og kun du selv vet i hvilken grad eksen din kan være farlig! Men en ting du MÅ gjøre som er viktig uansett om du anmelder eller ikke... kutt all kontakt, ikke la noen kanaler til å nå deg ligge åpne. Informer de nærmeste og jobben din om hva som skjer og du vil føle deg tryggere. Jeg stengte alle sluser til å nå meg - og nå har jeg ikke hørt fra han på snart fire år.. han gikk vel videre etter å ha prøvd å få tak i meg i et halvt år uten å lykkes. Men kom deg til politiet og snakk med dem! Og husk at du har en baby å tenke på! Lykke til!
mamiladi Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Uff jeg ble bekymret for deg... Prat med politiet, han har ingen rett til å skremme deg på den måten. Det er ikke lett å vite hvor "gal" han egentlig er, men det vil man helst ikke finne ut heller... Lykke til! Pass godt på deg selv og babyen din!
Brunetta =) Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg vill også snakket med politiet og hørt hva de sa i hverfall. Vet at helsestasjonen har gode kontakter som kan hjelpe deg. Vet også at det er mange som ikke orker og ha det i nærheten som snakker med politiet om og få hemmelig adresse og flytte, rett og slett. Vet det mange som har fått ett helt annet liv ved og gjøre det sånn.
trebarnsmamma? Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har selv blitt forfulgt, jeg ble imidlertid truet på livet på tekstmeldinger blant annet, så det var ganske lett å politianmelde. Har du ingenting "på" ham som andre kan bekrefte?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Velger og være anonym her. Hærregud,du skal vite at jeg føler med deg! Jeg er i samme situasjon selv. Blir aldri,aldri kvitt eks heller. graviditeten var ikke planlagt,fra min side!! Du skriver han er flink til å manipulere folk...Slike menn er det. De klarer på en eller annen måte og få folk til å tro at jorda er trekantet,visst de går inn for det! Det er skremmende! På denne manipulerende måten klarer de å skaffe seg makt over andre. Er nok det han har klart med deg,og tro meg,du er IKKE alene om det! Eks hadde besøksforbud fra politiet,men dukka opp hos meg alikevell!! Trodde hjerte skulle hoppe ut av brystet da han dukka opp. Vet nå hvordan det er og bli lammet av sjokk!! Kort fortalt så klarte han og få meg til å ikke oppgi at han hadde vært her,men og trekke besøksforbudet.. ja jeg vet...off.. Mitt råd til deg er,rådfør deg med politiet! Du trenger noen og snakke med om dette! Ønsker deg all lykke til!! Og ikke gjør som meg! Ikke steng alt inni deg. Bruk familie og venner! Klem!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #14 Skrevet 6. oktober 2007 Du trenger ikke å anmelde personen selv om du går til politiet. Men der er det personer som er kjent med slke problemstillinger som du kan snakke med og få råd fra. Uansett vil du tjene på å ha informert politiet om dette hvis han i framtiden skulle kontakte deg eller fysisk skade deg på noen måte. Ikke tro at dette går over av seg selv. Den risikoen skal du ikke være nødt til å leve med. Når det gjelder å avsløre ting du har sagt til han eller ting han vet, er dette reelle forhold eller er det oppspinn? Du er i styringen her! Ta kontakt med politiet for en uformell prat, det er maaange flotte mennesker i politiet som kan hjelpe deg her. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #15 Skrevet 6. oktober 2007 Hei, HI her. Og takk for mange fine svar! Godt å vite det er flere enn meg som har vært igjennom no lignende.. Prøve å svare litt da. Diagnose har han vel ikke fått,men han har gått til psykolog mange ganger. Men som han sier "han vet hvordan de tenker" dermed blir det jo ikke til at de kommer no vei med han.Diagnosen har jeg klart å komme fram til selv.. Det er ikke han som er far til barnet i magen. Og det er jeg veldig glad for. Vet ikke hva det vil gjøre godt å gå til politiet.. De vil sikkert se på han som harmløs (han bor hjemme hos bestemora si og får fortsatt ukelønn) og det er virkelig ingen av våre felles bekjente (untatt min bestevenninne) som tror meg når jeg sier han er gal. Og ja,jeg har jo kuttet alle bånd så godt jeg kan.. Men det er ikke så lett det der. Verden er jo ikke så stor når man begynner se etter ikke sant? Min mormor og hans mormor er bestevenninner.. Selvom jeg har gitt mormor litt munnkurv,så kan jeg ikke ødelegge vennskapet dems pga mine indisier (er jo det så lenge ikke alle tror meg) Jeg bare håååper og krysser fingrene for at han kan holde seg borte nå. Jeg har mine tvil....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #16 Skrevet 6. oktober 2007 Hei Dette blir så kjent for meg at jeg ikke makter lese alt som står her. Jeg har vært/er i samme situasjon. De triller både politi og helsevesen rundt lillefingeren. Jeg har barn med min eks og han har fått min lille gutt til å nekte å besøke meg. Jeg har gått gjennom fire rettsaker, der framstår han som den gode far som virkelig ønsker at gutten skal ha kontakt med sin mor. Han underskriver den ene avtalen etter den andre, men overholder ingenting. Jeg har bedt barnevernet om hjelp. Jeg prøvde politiet da han truet meg som verst. Ingen tror meg, og barnevernet var de verste at alle. De konkluderte med at dette var barnets frie vilje og de kunne ikke se noen tegn til manipulering. Slik er det bare og jeg har måttet gå videre i livet uten min lille gutt. Jeg håper jeg får se han igjen når han blir større. Det er ufattelig vondt, men jeg får ikke gjort noe. Det beste du kan gjøre er å rømme vekk. Unngå enhver konfrontasjon, overse han, ikke åpne meldinger, ikke ta telefonen når han ringer, ikke svar på noen provokasjon. Slike mennesker lever for konfliktene, de får energi til å fortsette av dem. Og de bruker konfliktene til å få andre til å se at du er den som er gal. Nå er det fire og et halvt år siden det ble slutt, det er et år siden jeg så min lille gutt sist. Men han plager meg enda. Han kommer aldri til å gi seg. En ekte psykopat gir seg aldri. slik er det bare. Kanskje dersom han får et nytt offer som han kan plage, men så heldig er nok ikke jeg. Men jeg har fått det levelig ved å flytte vekk slik at jeg slipper å møte han. Jeg har bygget meg et nytt liv der han ikke har noen plass. Og jeg har tatt styringa sjøl over det jeg kan styre. Resten må jeg bare prøve å glemme. Ønsker deg all mulig lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå