Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Sønnen min er snart 8 måneder og kunne vel strengt tatt begynne å få noe annet enn grøt og middagsglass nå. F,eks brødskive. Men jeg er livredd for at han skal få noe i halsen, så jeg tør ikke prøve noe annet. Dere som gir brødskiver og frukt el. - hvordan og hvor store biter?
uuups:) Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har gitt brødskive siden han var 7 måneder, og var også litt nervøs i starten. Ga små biter og så hvor flink han var å "tygge" dem før han svelgte! Prøv deg frem med små biter i starten. Det går så fint så skal du se:)
J`s mamma Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Min fikk brødskive fra han var 5 mnd. Tok små biter og gav han drikke etter hver 4-5 bit. Gikk kjempe fint. Nå (6,5 mnd) spiser han en halv skive og mer til alt etter hvor sulten han er og får drikke etterpå. Begynn forskiktig med småbiter,så skal du se det går bra og at han kommer til å elske det:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Så jeg er ikke alene... Jenta her er 7.5 mnd, og vi skal prøve med første brødbit nå i helga. Skal markere at tripptrapp-stolen er oppe, med den første smaken av brød. Det blir vel bittesmå biter, tenker jeg... Men en ting jeg lurte på, om det er greit jeg gjør det i denne tråden? Må babyen ha fått tenner først, eller går det bra med bare gommene?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Det går bra, de liksom tygger med gommene. Bruk kneipbrød og skjær i bittesmå biter, de går i oppløsning på tunga.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Går superfint med bare gommene...med små biter uten skorper så blir det helt mykt. Kjøp f.eks kneipp.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Bare brød, eller pålegg også? I så fall hva slags pålegg? Lerverpostei er ikke aktuellt her :o/
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Okey, leste litt lenger ned på siden nå og fant "påleggs-tråden"...hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå