Gå til innhold

Hodepine i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 14. uke, og har i fem uker vært sterkt plaget av hodepine. Dundrende, intens verk som er der hele dagen, hver dag. Når jeg våkner på natta er den der, og på morgenen er det like. Altså DØGNET RUNDT!

Jeg blir sprø!!!!

De første ukene tok jeg Ibux for å kunne fungere på jobb, og det hjalp litt. Så satt legen en stopp for det, og nå tusler jeg rundt og får ikke ta noe. Og han har ingen forslag til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre.

Jeg føler meg ganske redusert, for å si det rett ut, og på ettermiddagen er jeg er vandrende, tikkende bombe, for da er jeg totalt utslitt av hodepinen.

Har noen opplevd dette ?

Kanskje noen har et skikkelig godt kjerringråd eller bare litt trøst....?

Alt mottas med takk!!! :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen-ingen-ingen ?

Skrevet

Jeg hadde det slik i 4 måneder - vet hvor ille det er! Jeg gikk til kiropraktor (jeg ble helt stiv i nakke og rygg av smertene) og når jeg rundet 4 mnd sluttet det - hadde ikke mer hodepine resten av svangerskapet! Tror det var en kombinasjon av kiropraktoeren og tiden i svangerskapet! Prøv det i dag!!!!!!

Skrevet

Stakkars deg! Stor trøsteklem herfra!

har ingen gode råd, jeg hadde også mye vondt i hodet da jeg var gravid, men det ga seg etter 3-4 mnd... håper du også er så heldig! :)

Men kan du ikke ta paracet? det gjorde jeg når det var som verst, legen min sa det var greit med paracet iblant når man var gravid, men at man ikke skulle ta ibux - husker ikke helt hvorfor, var noe med forskjellige virkestoffer... men du må jo gjøre som legen har sagt!

Ønsker deg masse god bedring! :) Håper det går over snart!

Skrevet

Drikk masse vann og paracet kan du ta med måte. Sørg også for at du får litt frisk luft hver dag. Ta en liten lur på ettermiddagen hvis det blir for ille.

Lykke til!

Skrevet

Ringte kiropraktor nå, og fikk time på mandag. Jeg krysser fingrene for at det kan hjelpe.

Jeg er, som du, helt stiv og nakken og skuldrene nå, skikkelig pyton.

Takk:-)

Skrevet

Takk til dere, det er alltid godt med litt trøst, hihi. :-))

Jeg kan ta paracet, men de tar det dessverre ikke bort. Ikke vet jeg hvorfor.

Skrevet

Svangerskapsmigrene? Jeg fikk migrene i første svangerskapet (hadde ikke hatt det før) og hadde også mye migrene i svangerskap nr 2. Har nesten ikke hatt det mellom og etter graviditetene. Mange som reagerer sterkt på hormonene i svangerskapet! Men sjekk blodtrykket for sikkerhets skyld (selv om det vel er for tidlig med svangerskapsforgiftning, da). Og paracet skal være ok å bruke med måte, som flere her sier. Har dessverre ikke flere råd annet enn å drikke masse vann og hvile når du har mulighet. Det går nok over etter hvert. :)

Skrevet

Akupungtur kan prøves. Det hjalp på mine hodepine.

Min akupungtør er også fysioterapaut så hun mente etter litt undersøkelse og anbefaling fra min lege at fysioterapi ikke hjalp, for det også kan hjelpe for visse typer hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...