Gå til innhold

HVA ER EGENTLIG KYNNERE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det normalt å begynne å få kynnere? Å varer di helt til fødselen?

Skal du ha kynnere hver dag? Hva er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er livmoren som trekker seg sammen. En kan vel si at det er livmoren som øver seg til fødselen på en måte. Noen får kynnere tidlig, noen får kynnere seint, andre får ikke kynnere i det hele tatt. Selv får jeg kynnere allerede rundt uke 13-14, mens veninnen min fikk ikke før siste par ukene. For min del kommer de mer og mer jo lenger jeg kommer ut i svangerskapet. Noen dager har jeg mye, andre dager mindre. Mye kynnere kan være tegn på at en bør roe ned litt. Spesielt hvis de begynner å bli regelmessige eller svært hyppige (feks fikk jeg en gang kynnere med 10-20 minutters mellomrom. Det er litt vel hyppig, og jeg fikk beskjed om å legge meg ned slik at de roet seg.)

Skrevet

det er sammentrekkninger i livmoren...livmoren øver seg på fødsel.

Noen har mye og andre lite...

jeg har hatt masse både dag og natt mest sannsynelig pga stress så jeg er blitt sykmeldt i 2 uker og å slappe av og se om de roer seg.

er bare 5 mnd,og min lege synes det var litt tidelig og få så mye så mye kynnere...

men andre her inne sier det er helt normalt,så var jeg deg ville jeg tatt en prat med din lege!!

Ble du noe klokere nå???

Skrevet

Kynnere blir også kalt for "falske rier". Det er som de andre nevner livmoren som øver seg. Enkelte får dette under svangerskapet, mens andre merker lite/ingenting. Jeg kan ikke huske at jeg hadde dette i mitt svangerskap.

Det skal være lurt å ta knipeøvelser mens du går gravid, men er usikker på om dette hjelper mot kynnere.

Skrevet

Jeg har mye kynnere og noen ganger kommer de ganske tett på over en periode. Når jeg nevnte at jeg hadde kynnere til legen sa han at han ikke trodde d var noen "fare" så tidlig i svangerskapet...( var da cå14) og d har oket siden d (er nå i 17 uke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...