Cat.68 Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Har tarr opp dette før men fikk ikke så mange svar på akkurat denne problemstillingen. Jeg vil gjerne vite om dere som er så for legalisering virkelig vil syns det er greit når poden kommer hjem og sier de røyker hasj. Ville dere virkelig synes det er greit, og være trygge på at dette ikke ville medføre vanedannelse og sidemisbruk??
Gjest ->>- Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Nei. Jeg ønsker ikke at ungene skal benytte verken cannabis eller alkohol, og så lenge de er mindreårige og bor hos oss vil begge deler sanksjoneres. Men jeg ser heller at de som voksne benytter cannabis enn alkohol. Særlig dersom begge deler skulle, som de burde, bli legale substanser.
cherry coke Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er ikke for legalisering på det frie marked. Og jeg hadde absolutt ikke synes at det var greit om jeg oppdaget av barna mine røyker hasj. Har sett med egne øyne hva det kan gjøre med folk, og det unner jeg selvfølgelig ikke mine nærmeste.
Cat.68 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 Men hvis de gjør det lell da. Vil du da være trygg på at hasj ikke vil virke vanedannende på de. At alkohol kan gjøre det er jo allerede en kjent sak, synes heller man skulle ta bort den en å legalisere enda et rusmiddel.
cherry coke Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Nei, det ville jeg ikke vært trygg på...Har venner og bekjente som har gått strake veien "kun" ved bruk av hasj...Blant annet en som måtte flytte hjem til moren sin i en alder av 35, fordi han rett og slett var psykisk utslitt...Han begynte forøvrig med hasj for å dempe roen i kroppen. Han har adhd. Å forby alkohol nå, tror jeg hadde vært vanskelig å gjennomføre...
Cat.68 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2007 Svaret mitt var egentlig mer myntet på pila. Men jeg trur som du at å forbjude alkool vil være umulig å gjennomføre. men jeg ser på det som et smartere alternativ en å legalisere enda et rusmiddel. Det du ellers forteller er bare så altfor nært og kjent hos oss.
cherry coke Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Dempe uroen skulle der stå=) Ja det er fælt!! men det er vel ikke ti å stikke under en stol at rusmisbruk vil alltid være der, entn det gjelder alkohol eller andre rusmidler. Syns alkohol er like skummelt....
Cat.68 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 Som vanlig er det lite svar å få på dette spørsmålet. Merkelig at man kan forsvare sitt eget hasjbruk gjennom å ønske å legalisere det samtidlig som man ikke på noen vilkor ønsker at ungene skal bruke det. Hvorfor ikke liksom siden det er så ufarlig!!
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Verken hasj eller alkohol eller andre stoffer burde vært legalisert. Men virkeligheten er nå slik at det er det! Så da er det opp til oss forledre og lære barna våre hvor farlig disse stoffene er, og hva de kan gjøre med oss!!! Vi får dessverre ikke gjort så mye annet enn akkurat det.
Cat.68 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2007 Det har du aldeles rett i Tigerjenta, men hvor kommer ønsket om å legalisere enda et rusmiddel som kan slå ut flere mennesker når det allerede finnes et som er lovlig, og som ødelegger mer en nok. Hvordan kan man liksom si legaliser hasj fordi det er ikke farlig?? jeg kjønner det bare ikke.
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #11 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har aldri vært for og legalisere hasj, nettopp fordi jeg vet hva dette stoffet medfører. At dette ikke er farlig er jo bullshit! Det er farlig akkurat som en vanlig "prince mild" sigarett eller alkohol. Altså, det gjør deg ingen goder! Men jeg mener også at det ikke hjelper at staten til stadig skal føre en barnehagementalitet hvor de lærer deg rett fra galt (uansett hva). Jeg føler ofte at de skal overta tenkingen og ansvaret fra oss som enkeltmennesker. Men verken røyk,hasj (eller annet dop) eller alkohol er bra for noe! Er det noen som sier i mot dette? (ikke fått med meg hele denne diskusjonen som sagt) Vi må bruke hodene våres og lære våre barn hvor farlig dette er. Gi dem kunnskap og forståelse. Ha tålmodighet og vise at vi bryr oss. Da kansje ikke våre barn er så uheldige og havne oppi denne "driten" ?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #12 Skrevet 6. oktober 2007 Nå tar jeg natta! Skal opp tidlig og ut på tur )
Northernlights Skrevet 6. oktober 2007 #13 Skrevet 6. oktober 2007 http://www.foxnews.com/story/0,2933,299797,00.html På siden...
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #14 Skrevet 6. oktober 2007 dersom jeg hadde oppdaget at barna mine røykte hasj, ville jeg satt meg ned og tatt en alvorlig samtale med dem. jeg ville fortalt dem om mine egne erfaringer og sagt at i mitt tilfelle gikk det bra, men slik er det ikke med alle. Jeg har sett mange bli ødelagt av langvarig og hyppig bruk av cannabis. Mennesker som søker rus til stadighet får problemer, enten det er cannabis eller alkohol de ruser seg på. Det er ikke alle mennesker rus passer for, og for mange er det vanskelig å holde tunga beint i munnen for å opprettholde et fornuftig bruk, både når det gjelder alkohol og cannabis. jeg kommer også til å fortelle dem at bruk av cannabis, eller bruk av alkohol når man ikke er myndig, er ulovlig i dette landet. Kommer deretter til å fortelle dem konsekvensene av å bli tatt for dette. Jeg kommer ikke til å fortelle dem at de dauer av hasj, for det gjør de ikke. jeg kommer til å si sannheten - at mange slipper unna uten skader, mens noen får store psykiske problemer. Tror ikke det hjelper hvis jeg sier "alle blir gal av det". hvis de først har kommet til stadiet at de røyker hasj, har de nok allerede forstått at ikke alle blir gal av det, og hvis jeg lyger gidder de ikke høre på meg i det hele tatt. Derfor kommer jeg til å velge å holde meg til sannheten, og ikke føre skremselspropaganda. hvis de uansett ikke vil gi seg, kommer det til å få konsekvenser frem til den dagen de er 18 år og kan bestemme selv. mange er nok uenig i at jeg skal fortelle barna mine at jeg har holdt på med dette selv, men jeg tror det skaper en situasjon der det er lettere for barna mine å stille spørsmål hvis det er noe de lurer på, når de skjønner at mamma også har gjort noe dumt i sin ungdom. og ikke tenker at jeg bare blir sint hvis de spør.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 6. oktober 2007 #15 Skrevet 6. oktober 2007 Dette er et spørsmål man kan stille seg om alkhol også, cat. Det gjør jo legaliseringssaken enda viktigere. Få hasj ut av kriminelle miljøer hvor det florerer med et stort mangfold rusmidler. For min del er jeg ikke redd for at ungene mine skal bruke rusmidler når de blir voksne. Det jeg er redd for er at de skal mangle kontroll over aspekter av livet sitt som gjør resten av livet vanskelig for dem. Et av de aspektene hvor man kan oppleve manglende kontroll, er rusmiddelbruk. Andre ville være, matinntak, godteriinntak, styring av økonomi osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå