Gå til innhold

Hva synes dere om Noah?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig bestemt oss for Noah, men jeg vil ikke ha ett navn som "alle" andre blir hetende dette året. Er Noah ett skikkelig pop-navn for tiden? Noen som har eventuelle andre navneforslag til oss? Vil ha ett navn som er litt sjeldent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Noah er kjempefint..vet egentlig ikke om det er et poppisnavn nå...sjekk navnestatistikken:)

Ellers er jo disse fine..

Trym

Benjamin

Theodor

Tord

Elias

...syns jeg da:)

Skrevet

Noah er det fineste guttenavnet jeg vet om, og hadde vi fått en gutt nå, så hadde det vært førstevalget! Det er faktisk det eneste navnet som både jeg og mannen min liker! Og så er det ganske lett å finne dobbeltnavn til det, om dere vil ha det...

Skrevet

Vil gjerne ha tips til dobbeltnavn også ja, har ikke funnet noe som klinger bra i mine øre.

HI

Skrevet

ikke stygt navn det,men syntes selv det er for oppbrukt.et tips er å gå inn på statistisk sentralbyrå å kikke på navnene du lurer på.der står det hvor mange som har navnene og vilket navn som er mest brukt i forskjellige perioder fra 1900.så vidt jeg husker er noa et av navnene på topp 20 listen.

en annen ting at du burde jo uansett gi barnet ditt det navnet du liker uansett om det er et popisnavn eller et navn mange vil syntes er uvant og merkelig.det er bare du og mannen din som har noe som helst med hva han skal hete:)

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 år som heter Noah Kornelius:) Å synes selvfølgelig det er verdens fineste navn på verdens fineste gutt:)

Skrevet

Hei! jeg syns navnet er helt nydelig... men det er VELDIG mange som har fått det navnet de siste 2 årene.. det ligger veldig høyt på statistikken... vi gikk bort i fra det pga av vi ikke ønsker at småtten skal hete det samme som "alle" andre i klassen...

Skrevet

Noah er et kjempenydelig navn:) Min lysluggede bølle på 2 år heter Noah, å han er bare såååå skjønn:)

Synes Noah Sebastian er veldig fint som dobbeltnavn..:)

Skrevet

Om du ikke ønsker et "popis"navn, så bør du nok ikke velge Noah eller Elias. Her vi bor heter veldig mange det nå :-) Andre snart "oppbrukte"navn her er: Felix, Filip, Lukas, Isak, Nikolay og Niklas.

En annen ting er jo at dere må velge navn dere liker og kanskje ikke bry dere om hva andre heter? På den annen side er det jo kjedelig å hete det samme som "alle" andre i barnehagen og på skolen, da bruker barn og voksne etternavnet (i hvertfall på skolen) event bare mellomnavnet.

Vil du ha noe orginalt, så leste jeg akkurat her at da må du kalle sønnen: Gunnar, Bjarne, Frank, Kåre, Erling, Åge, Magne, Terje, Odd, Svein, etc

Disse navnene fra ca 1970 og tidligere er det "ingen" som får i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...