Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Fikk igjen ei regning på 5000 kr. Det viser seg at de har ringt å byttet adresse.. (det sto i vårt navn si de ikke kunne ha det i sitt navn) *sitter bare her å gråter* Ikke bare for det, men vi har betalt over 65000 siden jul i fjor på masse tull de har fått til. Alle arve/spare pengene mine røyk. Har ikke hatt kontakt med dem siden sist februar og kommer ikke til å ha det hel. Er så sliten å lei dette. Har grene i telefonen i en halvtime med faren min nå. Når skal vi få komme "opp" når er det vår tur. Dette fortjener vi ikke:(
alvefrøken Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 hæh???? skjønte det ikke helt det der men..... Det hørtes rimelig frekt ut ja... Men hvorfor la dem ringe med deres abbonement. Si opp telefonabbonementet, og krev pengene fra dem!
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2007 Oki kort fortalt (alt dette skjedde før vi viste "hvem" de var) Vi hadde en mercedes vi ville selge, da spurte de om de kunne kjøpe den av oss ved at de betalte en del ekstra i måneden på lånet (skulle være ute av verden etter 4 - 5 mndr) ja, oki flott det tenkte vi siden de ville det. Veeel, månedene kom og INGEN av regningene var betalt på bilen ikke EN. Resite til de med dette, men nei de sa at det var tull for de hadde betalt den. Så kom det ene ramlende etter det andre. De leverte inn bilen på verksted i min manns navn uten å betale ei regning!! Da snakker vi om regninger på 20 000. Ikke bare det men på lakkering i hans navn så klart. De hadde lyse i vårt navn, (si de ikke kunne ha i sitt navn pga noe tull med han hun var gift med før altså stefarn. Faren er desverre død) Så ingenting ble betalt der. Betalt mange mange tusener av kroner på det, så vi villle i telegg hendte bilen vår tilbake å få ordnet opp si de bare rotet det til. Da sa de at vi ikke fikk den tilbake for de mente de hadde betalt avdrag osv, men det hadde de ikke. Så edt endte opp med at vi måtte politiannmelde for å få tilbake. Deretter kom bomregninger på bomregniner. Å nå dette!!! *orker snart ikke mer* De har byttet adresse i lyse (i februar når vi sa det opp) slik at vi ikke fikk regningene. Nytter ikke si de skal betale for det gjør de aldri!! da blir det bare innkasso på innkasso. Vi har lært og holder oss langt borte fra de. Men det er desverre for sent. I tilegg er søstera hans drit sur på oss, gidder ikke høre vår side av saken, enda hun har vert oppi mye f***skap der i gården før (er sikkert hjernevasket hehe gjengen) Livet kan jammen være hardt:( Når er det vår tur?
Northernlights Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Saa lenge dere ikke skrev under noe paa at bilen skulle lakkeres,og DEM sto ansvarlig for aa kjoere denne bilen dit og bestilte lakkering av bilen,saa har dere NULL med det aa gjoere. bare ring forbrukerombudet. Her er det jammen ikke dere som har ansvar. Man kan ikke bare sette regninger i andre folks navn. En anmeldelse er i god gang,haaper jeg? Slekt eller ikke, dette hadde blitt anmelt i full fart var det min familie som drev med saant.
Northernlights Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Naa saa jeg at jeg hoppa over et par setninger ;o) Bra dere anmeldte dem foer, men gjoer det igjen. Dette skal dere ikke godta.
FrøkenSprøken Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Forstår ikke helt hva du mener, men hvis dere sa opp strømmen i februar, skal dere jo ikke betale noe nå? Da må dere anmelde de, eller snakke med strømleverandøren. Jeg ville ha tatt en prat med politiet/ en advokat uansett, slik at dere kanskje kan få noe hjelp. Og bare pass på å si opp ALT dere "betaler" for dem. Er ikke deres problem hvis de ikke har strøm elle telefon! Og når alt er sagt opp, rydder dere opp i det som står igjen nå, og så er dere FRI!!!!! :-D Dette klarer du! Stå på! Ikke la de knekke deg!
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2007 Vi har betalt det, var nede hos politiet og ville anmelde det også. Han sat at siden det er familie vil det bli vanskelig. Måtte heller ty til advokat (for det er jo billig:( Men egentlig siden han er stefar (og det er han som har gjort dette, er det vel gjerne ikke heeelt familie? Han ligger garantert nederst på svartelisetene, skyller bedrifter mange mange tusen, skriver det bare av her og der. Flytter fortere enn folk skifter sokker. At han ikke er i fengsel allerede skjønner jeg ikke. Er så kvalm av den mannen. Moren sier ingenting (nikkedukke) Lurer på hvorfor. Er så lei og sliten, at jeg vet ikke om jeg makter mer:(
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 Takk takk. Det var det vi hadde gjort sagt opp alt å ryddet opp. Så kommer det rett etter bomregniner 16 stk på 400. Holdt ut gjennom det så fikk vi da denne, da kjente jeg at det var nok!! Var vist noe sluttoppgjør, men hadde vi bare fått regning hit vi skulle men neida siden "Noen" (lurer på hvem) har ringt å byttet adresse på lyse, forstår ikke at det skal gå ann å være så lett:(
___ Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Huff. Det eneste dere vel kan gjøre er å si opp alt som står i deres navn. Det er sansynligvis en grun til at de ikke kan ha ting i sitt eget navn. Da må de lære seg å klare seg uten. Det er for ille at dere skal betale for dem. Si opp alle abonemanger ol som står i deres navn og krev at de skriver under på et gjeldsbrev, som dere tinglyser, dr det klart går frem hva de skylder dere og hva renten er. Jeg går ut fra at det ikke er noe å hente nå, men da har dere i det minste noe på papiret for fremtiden. Om ikke annet vil dere kunne stille krav i en arvesak. Håper det ordner seg for dere.
___ Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Så du hadde forklart litt mer mens jeg skrev mit svar. Kan dere ikke ta kontakt med biltilsynet, eller hva de nå heter nå, og forklare hvordan det ligger ann. Enten må vel bilen overføres til dere igjen eller så må eierskapet overføres til svigerforeldrene dine. Be om hjelp hos biltilsynet. De vet mye om hvordan man skal få ordnet opp i ting som har med biler å gjøre.
Milli Vanilli Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Herregud, dette var ille... Det er vel strengt forbudt å kjøpe/leie osv noe i andre sitt navn uten deres samtykke? Da ville det vært fritt frem for andre også. Har du prøvd å kontakte lyse, og si at det ikke er dere som har hatt dette forbruket? Går utifra at det ikke går an å snakke med svigerforeldrene...:-(. Synes synd på dere. Foreldre og svigerforeldre er jo ofte de man får råd og støtte når man trenger hjelp til eksempelvis slike saker.. Håper det ordner seg, de kan jo ikke fortsette slik
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. oktober 2007 Bilen fikk vi når vi anmeldte. Politet var kjempe hyggelig å ristet oppgitt på hodet av dem. De sa at vi skulle sende dem en mld om at hvis vi ikke fikk bilen dagen etter l 9 ble forholdet anmeldt. Som sagt har han mye på seg så ble ganske redd, løpet av natten avr bilen der. Og nå er bilen borte slik vi ville. Men jeg forstår ikke at noen kan være så onde. For det første er vi unge foreldre. Er på bra plan nå, men han var lårlin og jeg gikk skole. Men nå har vi endelig bygget oss opp, men virker som vi aldri sakl få til noe vi:( Snart må det jo være vår tid:(
1stor1liten =) Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 off å off.. dette var ikke noe kjekk lesing! har desverre lite råd å komme med, vet ikke noe spesielt om dette.. Vil bare gi deg en STOOOR klem. og lykke te
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2007 Takk så mye! Heldigvis har jeg utrolig gode foreldre som stiller opp å hjelper og jeg er dem evig takknemlig. Håper de vet det! De må hjelpe oss med denne regning da, siden mannen min har vert uten jobb siden mai. Begynner i ny nå snart. Måtte ta noen kurs først. Så det passet ikke å få denne nå Jeg kjenner bare at jeg orker ikke mer av de, vil faktisk aldri se de hele mitt liv!!! Ikke kom de i dåpen til minste jenta, ikke vill de holde henne bare holde eldste jenta som ikke ville bli holdt, ikke har minste jenta fått gave (snakker om da vi hadde kontakt) og ikke så de henne før hun var litt over ei uke. De er rent fremmede både for meg og mannen min! Verst er det nok for han, gu så tragisk livet skal være til tider.
___ Skrevet 5. oktober 2007 #15 Skrevet 5. oktober 2007 Godt dere har fått ordnet det meste. Hvis dere godtar at noe står i deres navn er jeg redd dere er økonomisk ansvarlige også, så det er viktig å få sakt opp alt. Skulle det dukke opp regninger på noe dere ikke har skrevet under på må dere kontakte den som har sendt regningen eller hvis det har gått så langt, inkassoselskapet. De kan ikke drive inn gjeld det er strid om. Det løper heller ikke kostnader i den perioden frem til det blir avgjort hvem som er ansvarlig for å betale, hvis dere bestrider kravet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå