heisand? Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 det gjør skikkelig vondt å amme på det ene brystet. brystvorten står rett ut, er bitelitt rødt... tar å pumper meg snart. hele puppen har verket i natt og litt idagtidlig.
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Du har nok blitt sår, og det er helt normalt. Prøv å luft tørke godt etter hver gang du ammer. Sitt med puppen ute rett og slett. Smør på med brystvortekrem som Purelan eller den salven som heter Vitapan. Dette hjalp meg. Jeg var kjempe sår, jeg blødde til og med og det gjorde helt hinsides vondt. Et annet råd er å smøre på matolje, men det har jeg ikke prøvd. Begge salvene behøver du ikke å vaske bort før du ammer igjen Dersom du ikke tror du er sår så kan det være brystbetennelse, men da blir brystet hardt og rødt der betennelsen sitter og du får gjerne feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå