Gå til innhold

Nå ble jeg livredd!!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp telefon fra legen min. Må tilbake å ta ny HIV-test, da de hadde fått positivt utslag på den på de blodprøvene jeg tok i uke 12....Det vil si de hadde kjørt test to ganger på den blodprøven, den første positiv og den andre negativ. Men da må jeg ta en ny test for å få bekreftet at den er negativ....Noen som har vært borti noe lignende?????? Legen sa jeg ikke måtte være bekymret, men det er jo lettere sagt enn gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, stygg sak! Håper du ikke trenger å bekymre deg. Hvor lenge har du vært i fast forhold?

 

 

Skrevet

Oj... Jeg forstår at dette må være bekymringsfullt...

Best å få gjort dette så fort som mulig slik at du slipper å lure så lenge.

 

Lykke til! Sender en klem!

Skrevet

Vi har vært sammen i mange år. Tok jo testen da jeg var gravid forrige gang også, og da var det ikke noe problem. Innerst inne tenker jeg jo at det er umulig at jeg har den smitten så lenge test nr 2 er negativ, men det er jo merkelig allikevel.... Det er en hel uke til ny blodprøve også, og så må man vel vente en ukes tid på svar.....Fy flate, dette er ikke kult.

 

Bare så det er sagt, så har jeg ikke noen mistanke til at samboer har vært på vift altså.......

Skrevet

Få gjort d så fort som mulig... tenk på at den ene var negativ!

Det går sikkert bra :)

LYKKETILKLEM FRA MEG

Skrevet

Det blir nok noen nervepirrende dager frem til du får svar. Jeg håper virkelig at alt står bra til og at den første prøven var feil. Lykke lykke til på den nye prøven!!

 

Trøsteklem

Skrevet

Veldig ekkelt å få en sånn melding, men jeg ville stolt på kontrollprøven som var negativ. Det er jo derfor de tar dem.

 

Skjønner at det blir nervepirrende alikevel, ønsker deg masse lykke til!

 

Klem

Skrevet

Jeg er blodgiver, og da jeg skulle gi blod første gangen fortalte de om testene de tar.

Sykepleieren forklarte meg at det skjer, ikke ofte, men heller ikke så sjelden, at en kan slå ut positivt på hiv selv om en er negativ.

Det er fordi testene er så følsomme etc.

 

Så - det er slett ikke sikkert at du trenger å bekymre deg.

Spesielt siden test nr 2 var negativ. Tror ikke en test som virkelig er positiv og som slår ut, kan så være negativ etterpå.

 

Håper du får svart fort i alle fall slik at du slipper å engste deg for mye, og sikkert helt unødvendig:-)

 

 

Skrevet

Som det står over her, hiv-test kan slå ut falsk positiv.

Din kontrollprøve er negativ.

Føleglig ingen grunn til bekymring (lett å si, vanskelig i praksis)

 

Dette er en av grunnene til at hivprøve ikke er en standard helseundersøkelse i andre sammenhenger.

 

lykke til.

Dette går så bra så!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar. Jeg har nå vært på legekontoret og tatt en ny test. Jeg fikk da papirene mine fra laboratoriene, og en forklaring fra legen min. Det sto i papirene at mest sannsynlig testen er falsk positiv, og de har derfor hatt en mer nøye gjennomgang etterpå( som er kontrollprøven) Den var da negativ. Kontrollprøven er visst en mye mer nøye testing enn den første. Min lege er ikke bekymret i det hele tatt, og hun sa hun hadde utsatt telefonen til meg i to dager. Så det var ikke så gøy for henne heller. Hun visste nemlig at så fort man hører ordet positiv, så hører ikke pasienten resten av det legen sier. Og det har hun jammen rett i. Jeg sa da til henne at det var helt greit, to dager mindre for meg å grue meg til å få det endelige svaret....

 

Jeg er mye mer beroliget nå, og legen hadde også hatt en annen pasient med samme utslag, som gikk bra til slutt.

 

Så nå får jeg bare vente en uke til på det endelige svaret.

 

Hilsen HI

Skrevet

Håper det endelige svaret blir negativ da. :)

Skjønner godt at det må være forferdelig å gå å tenke på noe sånn...

Masse lykke til. :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

I går kl 17 ( lenge etter stengetid på legekontoret) ringte legen min, og det første hun sa var at hun hadde gode nyheter til meg. Prøven var negativ. Jeg ble så glad, og følte at 10 kilo bare falt av skuldrene mine. Synes det var snillt av henne å ringe meg på en fredag ettermiddag, for at jeg skulle få en kjempefin helg. Min fastlege er helt topp altså. På en måte er man jo sikker på at det har vært negativt, men allikevel ligger jo noe å murrer. HIV er jo ikke akkurat et festlig virus å ha i kroppen. Så, dermed kan jeg puste lettet ut............

 

Takk for alle oppmuntrende svar i ventetiden.

Skrevet

Åh.. Så flott.

Og for en deilig beskjed å få sånn på begynnelsen av helgen.

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...