Gå til innhold

Lungebetennelse OG astma, jaja! *auauau* :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er da alt man skal slite med. Havnet på legevakten i går og jeg var visst litt syk gitt :-( Ikke rart det har vært tungt å røre seg og føltes som jeg har hatt en betongblokk på brystet, og det var vondt. På sykehuset ble jeg satt på forstøverbehandlig x2 med ventolin(da ble han bajas i magen hehe) og det var så godt at en sånn maskin vil jeg ha hjemme :-) men men, vel nå her sitter jeg da, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg, for ikke klarer jeg å sove enda jeg er så sliten så sliten og ikke klarer jeg å gjøre noe hjemme.... ARGH!

Vel jeg fikk en coctail av medisiner som legen sa ikke skulle være farlig for babyen og det var:

Symbicort, for astmaen - har brukt bricanyl før og jeg vet ikke hvorfor han byttet. Fikk beskjed om å ta brucanyl hver annen time i går kveld.

Klacid - som er penicilin 10 dg kur

Cosylan - som bare skal taes hvis jeg hoster om natten.

Paralgin Forte - som jeg skal ta 2 av før jeg legger meg for det er Kodein i den som er hostedempende.

Paracet - for eventuelle smerter.

Vel jeg tror gutten får sjokk inni magen, for det er såvisst ikke frukt å grønt han får i seg for tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg... Og det var litt av en cocktail da :) Men husk at Cosylan inneholder en liten dose Morfin, så ikke ta for mye av det da :)

Skrevet

Uff da, har selv astma og misunner deg ikke dette.... Ang bytting av medisin vet jeg at bricanyl er rie dempende så er du langt i svangerskapet anbefaler de ikke den:)

Har selv gått over til symbicort:) Denne er også forebyggende:)

Lykke til og håper cocktailen virker fort:)

Skrevet

Turbotrollet:

Ja den er jeg veldig forsiktig med. Bruker den ofte når jeg har astma bronkitt men bare på natten, for den smaker jo æsj også, blæh! Men nå tror jeg at jeg skal ringe fastlegen min på mandag og heller få en ny resept på Paralgin forte siden den har kodein som er hva som stilner hosten og da trenger jeg ikke cosylanen :-)

Oktobermirakel:

Jeg spurte legen om er det mulig? For jeg har vært så bra så lenge, og svaret jeg fikk var at magen lå så høyt nå at lungene fikk ett såpass stort press på seg så man ble veldig utsatt, og det er jo logisk.

Har tatt ett par doser av Symbicorten og den fungerer jo like bra som Bricanylen synes jeg da, og fordelen er jo at den er forebyggende, så da slipper man å dra med to turbohalere som man må gjøre med Bricanyl og Pulmicort. Skjønner ikke hvorfor ikke fastlegen min har nevt dette før.

Men ja, jeg håper coctailen virker kjapt for dette er no drit! Men ble sykemeldig fram til onsdag da, og det er jo ikke dumt det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...