Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Blir så irritert på de hjemmesittende, fullt arbeidsføre menneskene som ikke gidder jobbe! Og når de får trygden, sier de "jeg har fått lønning". Da kaster jeg nesten opp
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Hehe ja kunne ikke vært mere enig. Nå blir du sikkert rent ned av trygdekjerringene som kommer med alle slags unnskyldninger. Late er hva de er... Hva har de liksom gjort for å fortjene disse pengene?? Hater at skatten jeg betaler av mine egne penger, som jeg har jobbet og slitt for skal gå til disse folkene. Kun for at de skal sitte på rævva å å synes synd på seg.
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Så hvis du har blitt sykmeldt i to uker på jobben, så takker du nei til pengene? Du har tross alt ikke fortjent de...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Nå var det vel ikke sykmelding i 2 uker hi snakket om her da. Å hva er det liksom hun ikke har fortjent? Hun har da vel betalt skatten sin som andre JOBBENDE folk... Men når det er snakk om sykmelding så er det faen meg mye unnaslantring der å
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg vet hva HI snakket om... Jeg mener at det er en grunn til at de går på trygd...akkurat som når man mottar sykepenger og er sykemeldt. Ingen som bestemmer seg for at de ikke gidder å jobbe, så nå velger jeg trygd i stedet... Mulig at jeg ønsker å tro det beste om folk...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 jeg kjenner en dame som absolutt kunne vært i jobb,men hun GIDDER ikke.er vel de det er snakk om her. ikke de som faktisk er uføre.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Nei akkurat som min "elskede" svigermor som sier at hun mistrives i alle jobber hun har hatt. Så spurte jeg hva som feilte henne da?? hmmm ble stilt et øyeblikk å klager på gikta i en alder av 40 år.. Herregud det tror jeg ikke på i det hele tatt. Til å med samboeren min skjemmes over henne. Hun klager bestandig på hvor lite penger hun får. Låner et par tusen hver måned av sønnen å betaler aldri tilbake. Etter min mening er det da vel ikke sønnen som skal forsørge moren sin men omvendt. Kjenner mange som utnytter systemet for å slippe å jobbe. å ikke kom med at det er vanskelig for det er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Til lompa: Synes du er veldig godtroende om folk ja. Mange som uten grunn går hjemme å mottar trygd for å slippe å jobbe. Det er bare å koke opp en historie om at man har vondt, plages eller mistrives på noen måte det! Men fint du tror godt om folk:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 I stedet for å sutre og spekulere i hvorvidt folk har sykdommer eller ei; kan du ikke heller ”ta” trygdesystemet, da, og komme med litt konstruktiv kritikk?!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 desverre er det folk som utnytter trygdesystemet. det er iriterende. Det som iriterer meg er de av trygdemisbrukerene som klager over dårlig rå, men har penger til å sitte på pub flere ganger i uken, gå på kafe daglig.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Vel, de som mottar trygd i dag, eller har blitt tryget i løpet av de siste 5 årene, har stort sett en grunn. Er ikke slik som tidligre, at det var nok å være sykmeldt et år, så gikk man automatisk over på trygd. Men dessverre er det noen som ødelegger for andre, ved å lyve til seg trygd, og da blir alle som mottar trygd mistenkt for å snylte. Og hvorfor skal de som mottar trygd sitte hjemme å kope? Har de ikke lov til å gå ut, sitte på kafe, eller gjøre andre ting?
Ikkelektuell Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 "Har de ikke lov til å gå ut, sitte på kafe, eller gjøre andre ting?" Nei. De har faktisk ikke lov til å bruke pengene de får til noe som helst. De bør helst sitte hjemme og spise slippene fra nav, evt røyke dem.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #15 Skrevet 6. oktober 2007 Dette blir jo like dumt som å si at alle muslimer er fæle.... Det finnes alltid to sider.... Mange "trygdede" som dere elsker å kalle dem, utnytter snille leger og fagfolk og ødelegger fullstendig for andre som trenger støtte!! Min mor er ufør og har hatt et sant helvete i mange år fordi det ikke bare er å rope på trygdeverket så kommer pengene på ei fjøl, om noen trodde det!! Man må søke, gå til legen 1000 ganger, søke igjen, purre, sitte med lua i hånden på NAV og godta alt som blir gjort. Samtidig så skal du takle det faktum at du ikke kommer i jobb igjen.At du er SYK og ikke blir frisk igjen. Kanskje i en alder av 50 år..... Hva skal man gjøre når man blir ufør da? Mure seg inne i sitt eget hus og ikke vise seg i det hele tatt for andre? Fordi man skal demonstrere at man er ufør/ "trygdet"?? Hva er det dere tenker og føler med egentlig?? Ikke rakk ned på alle iallefall, verden er ikke så sort hvit som dere vil ha det til......
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #16 Skrevet 6. oktober 2007 jeg sa IKKE at de som er trygdet skal sitte hjemme absoltt ikke. selfølgelig skal alle leve. Det jeg sa var at noen av de som missbruker trygdeordningen er ofte de som klager over dårlig rå. men at de har penger til å sitte på kafe og pub og bruke mye penger på det. (og ja ofte røyker som en skorstein) jeg dro heller ikke alle over en kam men de som missbruker systemet. det er forskjell på en som er syk og ikke kan jobbe og de som er late og ikke vil jobbe. det er viktig å se forskjell på det. jeg er sint på de som missbruker systemet ikke de som har rett til det. det at de sier at de har fått lønn kan jo være et forsøk på å ikke skille seg ut?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #17 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har selv midlertidig uføre og har søkt om varig uføre trygd........... Dette er ikke et lett valg men kan faktisk ikke klare og fungere i jobb. Men jeg blir fustrert når jeg ser / hører om andre som går på uføre trygd og jobber svart for å spe på økonomien! Hvor syke er de da?! De ødelegger for de som faktisk trenger ufør trygd!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #18 Skrevet 6. oktober 2007 akurat det du skriver der anonym er så sant så sant. jeg er hundre prosent sikker på at du aller helst ville ha jobbet om du kunne. det er vel dette hele debatten egentlig handler om ikke de som er syke og ikke kan jobbe men de som missbruker.
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #19 Skrevet 6. oktober 2007 At folk snylter på systemet viser seg i praksis når vi får kronisk syke og handikappede barn og skal søke om støtte og ting vi har krav på. DA avslår NAV alt første gangen man søker i tilfelle noen gir seg. og dette er sikkert fordi de må dobbeltsjekke at vi faktisk HAR krav på det. dette hadde vært unødvendig om INGEN hadde utnyttet systemet, Samme med forsikringspremier, det! Vi som aldri har bulket eller kjørt ut må betale høyere premie fordi noen jukser og lyver til seg store, uriktige summer. De er nødvendigvis ikke store engang- bare uriktige.. Så, Dette gjelder ALT... og nå HAR vi en datter med behov og VET at det er sånn det funker...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #20 Skrevet 6. oktober 2007 Ja det er forjævlig at noen skal ødelegge for andre. Vi har et bra trygdeverk, og det viser seg at det nesten blir FOR bra siden "gud og en hvermann" klarer å krafse til seg penger og utnytter. Skjønner at HI mente de som utnytter systemet. Blir bare så provosert over at noen drar alle over en kam..... For noen er det IKKE enkelt å være den som mottar stønader...... mens andre driter i alt og eier ikke ryggrad eller grenser i det hele tatt. Dessverre. Synd ikke trygdeverket klarer å luke ut verstingene.Skulle anmeldt flere av de som helt klart og tydelig utnytter systemet (uføre men jobber svart) Hilsen anonym 09.26.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #21 Skrevet 7. oktober 2007 Huff huff.. jeg synes faktisk synd på de som ikke er i jobb.. Nettverket blir minimalt.. Det er jo en grunn i personens psyke at han/hun ikke er i jobb.. Tror ikke de som sitter hjemme har det så enkelt.. Selv kunne jeg godt ha tenkt meg å sitte hjemme av og til, men å sitte hjemme i fleeeeeeere år ville ødelagt meg... De som sitter hjemme for å utnytte systemet har det nok ikke en helt lett tilværelse vil jeg tippe..... Det var mine tanker omkring temaet......
Tannpine Skrevet 8. oktober 2007 #22 Skrevet 8. oktober 2007 unnskyld meg, men HVEM er det som kan dømme om noen "fortjener" trygd eller ikke?? er ikke alltid man har en synlig sykdom, vet hvordan det er og føle seg mistenkeliggjort som sykemeldt/trygdet. nå har jeg tilogmed en synlig sykdom, allikevel har jeg dårlig samvittighet hver gang jeg blir sett om jeg ikke halter e.l! er faktisk i full jobb igjen, og det betyr alt i verden for meg og klare det, men fra neste år blir jeg og ta i mot hver krone jeg får i attføring-og være stolt av det! alle gjør en "jobb" for samfunnet, alle har en viss rolle, alle er verdifull for noen. værsågod og synes jeg er naiv, men sier bare at de som vil, med vilje og viten, gå hjemme for 9000 brutto i minstetrygd(jada, man får mer om man har jobbet, klar over det da..) får gjerne gjøre det for min del. er ikke så himla kult og være hjemme dag etter dag at jeg tror det er mange som gjør det frivillig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå