Gå til innhold

Når disse små begynner med grøt, hvordan er det med magen da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må de ha malt i tillegg, kan de bli hard i magen av maisgrøt, eller gjelder det bare risgrøt? Og kan de bli hard når de kun får noen teskjeer om dagen?

Greit å vite før man hopper i det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gitt risgrøt til nå, og mini ble hard i magen ja. Først kom det 'tennisballer', før vi økte maltinnholdet. Vanskelig å finne riktig malt synes jeg, men det er vel bare å prøve seg fram. Synes vi måtte gi litt mer enn det som blir sagt. Vi var oppe i bare noen få teskjeer om dagen, da magen ble tilstoppa. Måtte ta en pause, og er nå så vidt i gang igjen, denne gangen med mere malt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her i huset har ikke hatt vondt i magen i det hele tatt etter vi begynte med grøt. Gir fortsatt ikke veldig store porsjoner, har vel økt fra 1-2 ts i starten til 7-8 ts nå kanskje. (ca 14 dager). Bruker foreløpig risgrøt med mme uten malt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ikke ha malt - det gis dersom barnet trenger noe for magen. Vi har begynnt med maisgrøt og blander i litt malt, dypper skjeen som jeg rører ut grøten med i malt før jeg rører grøten. Du kan også koke svisker med litt vann, kjøre den med hurtigmixer og fryse i terninger og bruke en til to av de i grøten. Det gjorde vi til førstemann. Da ble også grøten passelig temperert med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

vi begynte med hvete/risgrøt og behøvde ikke å gi noe ekstra malt. Hun får allerede malt i mme da..

 

Fikk forresten et lite tips om at det er veldig viktig å være like gradvis ved bytting av grøt som ved oppstart med grøt.. fra maisgrøt til risgrøt eller hvetegrøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...