Gå til innhold

Når disse små begynner med grøt, hvordan er det med magen da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har gitt risgrøt til nå, og mini ble hard i magen ja. Først kom det 'tennisballer', før vi økte maltinnholdet. Vanskelig å finne riktig malt synes jeg, men det er vel bare å prøve seg fram. Synes vi måtte gi litt mer enn det som blir sagt. Vi var oppe i bare noen få teskjeer om dagen, da magen ble tilstoppa. Måtte ta en pause, og er nå så vidt i gang igjen, denne gangen med mere malt :-)

Vesla her i huset har ikke hatt vondt i magen i det hele tatt etter vi begynte med grøt. Gir fortsatt ikke veldig store porsjoner, har vel økt fra 1-2 ts i starten til 7-8 ts nå kanskje. (ca 14 dager). Bruker foreløpig risgrøt med mme uten malt.

De må ikke ha malt - det gis dersom barnet trenger noe for magen. Vi har begynnt med maisgrøt og blander i litt malt, dypper skjeen som jeg rører ut grøten med i malt før jeg rører grøten. Du kan også koke svisker med litt vann, kjøre den med hurtigmixer og fryse i terninger og bruke en til to av de i grøten. Det gjorde vi til førstemann. Da ble også grøten passelig temperert med en gang.

Annonse

vi begynte med hvete/risgrøt og behøvde ikke å gi noe ekstra malt. Hun får allerede malt i mme da..

Fikk forresten et lite tips om at det er veldig viktig å være like gradvis ved bytting av grøt som ved oppstart med grøt.. fra maisgrøt til risgrøt eller hvetegrøt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...