lizzie har blitt 2barns mor Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 vi har den store diskusjonen hjemme på hvem vi skal spørre om å være faddre. jeg har vedlig lyst å spørre mitt søskenbarn på 15 år. hun er mer som en søster, eller som mitt egetbarn enn som et søskenbarn. hun er hos oss vedlig ofte og ser hene flere ganger i uken. min kjære mener det blir helt feil, for de som er faddre skal liksom ta seg av barna om vi skulle dø. har prøvd å forklare han at sånn er det ik lengre. da får jeg bare til svar at da trenger vi jo ik døpe han heller da. han er ik helt for dåp, men siden nr 1 er døpt, så fant vi ut at vi skulle dåpe nr 2 oxo.
figgapia Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Først (til ditt forsvar): tenk hvis dere skulle dø om f.eks. fem år ("BANK I BORDET!!!") da er jo ditt søskenbarn rett til evt å ta vare på barnet. For jeg vil nu si at det enda er for faddere å ta vare på barnet etter foreldres evt. død. Men der igjen, har ikke kirken regler for at faddere skal være 16 år, men det er hun kanskje når dåpen er... Selv har vi spurt/skal spørre vennepar og andre venner som vi ønsker skal ha en spesiell tilknytning til barnet. Dere kan jo bli enige om noen faddere og velge en hver f.eks. Snakk med din partner om derre, dere blir vel enige.... I kirken trur jeg de sier opptil seks faddere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå