hurra og hei! Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har nok blitt mer bevisst nå når jeg har fått barn. Jeg har funnet ut at det er god økonomi i god kvalitet. Inneklærne handler jeg stort sett på hm etc,mens ullklær, sko, og uteklær er jeg bevisst på at det er god kvalitet på.(trenger forresten ikke være reima for å få god kvalitet på uteklær....) Jeg setter stor pris på å arve klær og utstyr!Møbler, hvitevarer, og elektrisk er jeg bevisst på kvaliteten. Det er hverken økonomisk eller miljøvennlig å handle inn ny sofa hvert ferde år....Mat handler jeg en gang i uka - men noe blir av billigmerker, f.eks pasta, våtservietter. Jeg prøver å handle inn stort når det er på tilbud. Vi sparer 4000 i måneden - fond og bsu. Ellers bruker vi for mye på bil!! Og vi spiser nok ute litt over gjennomsnittet. Hva gjør dere for å spare?
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Renker veldig økonomisk!! Akkurat som deg. Når det er tilbud på kjøttdeig (feks 20 kr) kjøper vi en del og fryser, samme med pizza osv. Handle en gang i uka. Ja er fornuftig:)
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Vi gjør som deg, og mener selv vi er økonomiske. Sparer ikke 4000kr i mnd., men kommer sikkert til å gjøre det senere. Økonomien går opp og ned - og akkurat nå bruker vi det vi tidligere har spart. Så blir det mer sparing senere. Barna får "lite" leker om jeg sammenligner med hva venner gir barna sine. Tenker også mye gjennvinning.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Har blitt mere bevisst nå som vi har fått barn: og siden vi venter en til. Har jeg begynt å tenke litt lengre ang. å spare inn på noe. Arve klær, billig mat, stor handling av mat(bruker mye penger på mat) Så der kan vi bli flinkere. Kjøper alt for mye klær til Kevin, men tenker på at hvis det skal arves videre er det greit. Bruker nesten ikke mobil, bare hustelefon.(har dyrt abonnement)
hurra og hei! Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg dytter denne fram idag. Jeg er litt nyskjerrig på hvordan andre "bruker pengene sine". Det er alltid greit med tips om hvordan mang kan tenke mer økonomisk:)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 mini arver en del klær, så det går lite penger på det for tiden. Får ikke fødselsstipend fra lånekassen lenger og skal ikke begynne på skole igjen før i januar, så det er lite innkommende penger her! Sambo jobber, men det er vanskelig å fø en familie på 4 på en inntekt! Ellers tenker vi økonomisk når vi handler mat. Kan få ting til under halve prisen om man velger ett billigmerke:) Så har vi sluttet å spise ute. Klær handler jeg ikke til meg selv lengre. Får bare være sånn denne perioden mens jeg er student!
børdi Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 jeg elsker å arve klær til ungene...:-) har byttehandel med AKG her inne:-) Kjøper klær til ungene der jeg finner.. om det er europris, sparkjøp, hennes, exit osv,,(minsten har jeg forøvrig nesten ikke kjøpt noe annet enn str bukser , luer, og sokker til, siden vi har arvet så mye, hehe.. Er økonomi bevisst der, uteklær kjøper jeg det jeg har erfaringer med, og etter værforholdene der man bor.. (må tenke annerledes nå når vi flytter fra slaps og plussgrader hele vinteren---, til maaaaange minus og snø) når det gjelder matvarer, kan jeg bli flinkere ja..sukk.. Kjøper endel coop, firstprice osv av basisvarer, og er ganske bevisst på priser , men er ikke flink til å handle en gang i uka,,, sukk.. --skjerpe meg ---- skjerpe meg----:-)
børdi Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 glemte jo sparingen hehe... sparer til ungene på hver sin konto i mnd, sparer til oss på sparekonto i mnd... men akkurat nå er nesten alle sparepengene brukt opp til div oppussing før salg, + vi har kjøpt bil osv.,, så da må man legge seg i selen og begynne på ny:-)
firemerkersmør Skrevet 6. oktober 2007 #10 Skrevet 6. oktober 2007 Handler en gang i uka. Er mer opptatt av helse enn økonomi, så blir mye dyr mat. Prøver å drøye med linser og bønner. Er ikke glad i "billig merker". Bruker mye grov ris og pasta, og det er ikke mulig å finne billig. Av kjøtt vet jeg at dyrerer ofte er mer kjøtt. Vi er skjelden ut på kino, middag ol. Jeg er skjelden hos frisøren, og kjøper lite klær.
børdi Skrevet 6. oktober 2007 #11 Skrevet 6. oktober 2007 har det noe å si hvor jeg bor da? hehe bor forøvrig i stavanger
Mrs. Bouquet Skrevet 6. oktober 2007 #12 Skrevet 6. oktober 2007 Tror ikke vi er blitt mer økonomiske bare fordi vi har fått barn, det kommer ofte også med årene, i tillegg spiller nok hvordan en velger å forvalte pengene sine ann på hvordan man er som person. Vi bruker en del penger i det daglige, og unner oss det meste vi har lyst på av smågreier. Sparer ikke direkte fra lønnskontoen. Men vi har en del penger i fond, og kunne av og til hatt lyst å bruke mer av de pengene. Bygd en garasje til, gjort hagen helt ferdig med en gang, innredet badet i kjelleren i morgen osv. Men når det gjelder pengene i fond tenker vi mer langsiktig slik at det er penger som sikrer oss i framtida.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 6. oktober 2007 #13 Skrevet 6. oktober 2007 neida, tenkte bare det var oppi nord siden det var så kaldt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå