supermamma til 2 tette Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Har termin i dag. Tror jeg ikke har noe særlig kynnere, i hvertfall ikke maserier. Magen er konstant hard. Av og til strammer den seg litt ekstra, men ikke noe jeg føler meg sikker på at er kynnere... Betyr det at jeg bør belage meg på 2 lange uker på overtid? Legen hintet om at han hadde mer tro på at jeg ville føde før tiden enn etter (pga at hodet festet seg tidlig, slimpoppen gikk for 3 uker siden og babyen ligger dypt nede i bekkenet), men nå er jo dagen her og ingenting har skjedd...
Stratos med 3 barn Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Du høres ut som meg! Hadde ikke ei kynne i forrige svangerskap. Jm mente jeg hadde det og "pekte det ut" under en kontroll, men jeg merka ikke noe, kun kronisk hard mage slik du sier. Når det gjelder min fødsel, var den 16 dager på overtid etter at jeg ble igangsatt med modningspiller......
supermamma til 2 tette Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2007 Tusen takk for svar, men 16 dager over????? Håper ikke det henger sammen, at jeg slipper slipper å vente sååå lenge... Satser på flere positive og oppmuntrende svar;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Det var ikke meningen å skremme og nei jeg tror ikke det nødvendigvis har noen sammenheng heller! Moren min har aldri klart å føde av seg selv og det ser det ikke ut for at jeg kan heller.... De sier du til en viss grad kan forvente deg lik fødsel som mor/søstre.... Har jeg hørt da..... Spør moren din hvordan hun hadde det, så kanskje du får en indikasjon
supermamma til 2 tette Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg håper du har rett ;-) Mamma har hatt 2 lette fødseler, første kom 2 dager før termin og jeg kom på termin. Hun hadde ingen indikasjoner på at fødsel nærmet seg, men alt gikk unna på få timer begge ganger. Jeg velger å tro på den teorien!!! Takk!!!
Ei rosa og en blå:) Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Ble litt nyskjerrig. Er førstegangsfødende og mange utrykk jeg ikke forstår, så håper noen svarer. Hva er maserier?
Fyttihest Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har ikke maserier eller kynnere i dette svangerskapet eller i forrige. Gikk 12 dager over sist og er en dag på overtid nå. Vet ikke om det har noen sammenheng. Hodet festa seg tidlig begge gangene.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 tror ikke det er noen sammenheng, vet om mange som har hatt lite kynnere, men som har født til termin. men baby kommer vel når h*n er klar.... (til deg over her som lurer på maserier: det er rier som liksom ikke tar helt av, de bare haler ut tiden, kan pågå i et par dager faktisk, før fødselen setter skikkelig i gang... og er veldig slitsomt for den fødende! kynnere er '"liksom-rier"- livmoren trekker seg sammen og øver seg/forbedreder seg på skikkelige rier og fødsel..)
Pipolinchen & Amalie Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Hei ...har heller ikke så mange kynnere eler legge ikke noe særlig merke til de siden ungen presser seg kostant utover og jeg har termin 11.10. har snakket allerede med legen min på siste kontroll på mandag om at han vil gjerne at jeg blir satt i gang etter 8-10 dager etter termindato, jeg skal i hvertfall ikke gå lener en dette siden jeg har fått maasssse vann i kroppen. så da blir jeg lit beruligt. men er jo fra lege til lege forskjellig...men trodde at man ikke gå lenger en 14 dager over lenger. Lykke til da
supermamma til 2 tette Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2007 Takk for alle gode svar!! Litt mer beroliget nå!! Fikk beskjed på Bærum sykehus at det ikke er gitt at de setter igang en fødsel før man er 3 uker på overtid... FIkk litt sjokk når jeg hørte det, men da jeg nevnte det for legen min, mente han at han ikke ønsker jeg skal gå mer enn 1 uke over (pga vann i kroppen og baby på 4 kg nå...). Har jo termin i dag, så håper på action i løpet av helgen!!!!!
Et mirakel i okt. + Edvard Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Shit, sa de det på Bærum? Mistenker stor baby her også, her termin på tirsdag, og lite tegn til noenting.. Kanskje vi sees der;)
supermamma til 2 tette Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, de sa desverre det... Ble litt stressa av det, men vi får heller satse på å møtes der i helgen!! Det hadde passet så bra!! Masse lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 med mitt første barn hadde jeg ingen kynnere/maserier... i alle fall ingen som jeg kjente igjen som det, og da kom gutten vår på termin! :-) det skjer nok noe snart :-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå