Gå til innhold

Hvor mye melk har jeg i forhold til dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om jeg har mye eller lite melk. Gir litt mme, men mest av praktiske årsaker.

Klare å pumpe ut ca 160-180 ml tilsammen nå på morgenen FØR barnet mitt har diet. Fikk sist pupp ved midnatt (pappan ga mme iløpet av natta. Babyen er 9 uker.

Har jeg lite melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumpa nettopp ut 100 ml fra en pupp mens babyen min spiste fra den andre. Hun spiser ca 70-100 ml på et måltid, så jeg har nok melk:) Hun er bare litt over 4 kilo..var lita da hun ble født:) Men du har jo mer melk enn meg, så det burde være nok til din baby:) Mi er foresten 8 uker:)

Skrevet

For en baby på 9 uker må jo det være bra. Melkeproduksjonen øker jo etterhvert som babyen blir større og krever mer, så du vil sikkert kunne pumpe ut mer og mer.(Hvis du tillater økedager og ikke gir mme) Vet ikke hvor mye jeg selv hadde når gutten min var 9 uker, men husker jeg pumpet 200ml fra ett bryst ved 4 mnd alder. Men det er som sagt mye senere og større melkeproduksjon, så litt vaskelig å sammenligne.

Skrevet

Det høres da helt fint ut! Hvis du skulle gi frokost med mme skulle barnet hatt mellom 130-160 ml, står det på pakka. Du har jo mer enn det, og mm-barn drikker ofte mindre og oftere enn mme-barn!

Hadde du gitt mm i natt istedenfor mme hadde du ikke hatt mindre melk idag, melkeproduksjonen er på topp på natta!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! (Så glad for dette forumet!!) Herlig å bare høre litt rundt for det er så lett å bli usikker om alt mulig!

Skrevet

Vær obs på at babyen klarer å suge ut mye mer enn du klarer å pumpe. Syns ikke det høres lite ut. Jeg får ut mye mindre med pumpe, og jeg har en stor gutt på 5 mnd som er mett og fornøyd. (Veier 7,5 kg og 70 lang)

Så jeg tror det skal holde :)

Skrevet

Høres ut som du har nok melk. Og som Eileithya sier, man får ut mindre melk ved å pumpe enn når babyen suger.. jeg klarer ikke å pumpe ut mer enn ca. 30 ml, men jeg har jo litt mer melk enn det.. Husk at morsmelkproduksjonen er på topp om natta, så det er ikke så dumt å enten pumpe seg, eller amme barnet om natta for å øke/ holde oppe den gode produksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...