Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ein er student har ein rett på fødselsstipend. Mitt spm er: har ein rett på foreldrepengar frå NAV i tillegg????

Ikkje eingangsstønad, men foreldrepengar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp! jeg har en liten deltidsstilling og er student, og får stipend og foreldrepenger!

det eneste som har noe å si med dette, er visst mannen tar ut mer perm enn de 6 pappaukene!

Skrevet

Du har krav på foreldrepenger i tillegg til fødselsstipendet om du har arbeidet og opptjent grunnlag og rett til foreldrepenger.

Dvs du må ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de 10 siste mnd før termin. Og du må ha tjent mer en engangsstønaden.

Skrevet

Jeg er student, men jobbet i fjor i full stilling ved siden av studiene. Jeg trodde når jeg ble gravid at jeg ville få enten foreldrepenger fra nav eller fødselstipend fra lånekassen. Det viser seg at siden jeg har opparbeidet meg retten til begge godene så får jeg faktisk begge deler. Så lenge man altså har vært i pensjonsgivende arbeid i 6 av de 10 siste mnd før termin og har hatt rett på støtte fra lånekassen de siste 6 mnd og fremdeles har rett på støtte så får man begge deler.

Skrevet

Hihi....

Da blir det en fine vår.... Har jobba i 4 år ved sia av studiet.. Somme år meir enn andre. Ditte he ej jobba en del ja. E no sjukmelde so da veit ej ka ej fe neste år!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...