Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Hei jenter;-) Jeg er 2gangs gravid med termin 18 januar.. Er 25+2 i dag.. Sist jeg var gravid hadde jeg morkaken på bakre vegg..kjente ikke liv før i uke 18..og etter det var det masse liv og ikke mye stille deilig og kjenne at her er det liv;-) Denne gangen har jeg morkaken på fremre vegg..beg og kjenne liv i uke 15-16 men det har liksom ikke tatt seg opp..sef er de sparkene jeg kjenner mye hardere og mere tidlige flere terrehverandre og sånn.. Men er liksom så lite liv syntes jeg da..ikke at det har blitt mindre liv ikke missforstå.. Har dette med at morkaken likker på fremre vegg..eller kan det virkelig vere så rolige barn? Ikke noen unormale funn på ul i uke 18.. Men gruer meg liksom litt til ul i uke 32.. Håper dere jenter har synspunkter eller erfaringer;-)
caringmum ! Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 jeg er og annengangs. har morkaka på fremre vegg jeg og, nå som forrige gang. det påvirker helt klart hvor mye du kjenner. fosteret har ennå god plass og bevege seg på, så da varierer det hvor mye du kjenner. slå deg til ro med at du har kjent han/henne i løpet av dagen (sa jordmor til meg )
grivid m/nr.2 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg var litt bekymret for at jeg ikke kjente så mye liv denne gangen. Forrige gang kjente jeg liv allerede i uke 16, men denne gangen har det tatt mye lengre tid. Har begynt å kjenne litt nå, er 19 + 2. Jeg var på ul i går og fikk beskjed om at morkaken lå på fremre vegg, eller forran. Og at det var derfor jeg ikke hadde kjennt så mye ennå... Så jeg tror nok at det skal mere til for at vi kjenner liv, morkaka ligger liksom litt i veien for oss. Det blir nok bedre når den lille blir større og sterkere. Gutten min var i full sving hvertfall, uten at jeg merket stort...
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 Huff det er godt og høre at det har noe og si;-) En har vel alltids noe en grubler på, og da er det godt og høre at man ikke er ensom.. Tusen takk for svar jenter;-)
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Min datter var kjemperolig i magen gjennom hele svangerskapet. Men hun er et rolig vesen den dag i dag. Er 22 uker på vei nå, og syns at denne jenta er litt mere aktiv enn den første, men jeg kjenner mest om kveldene, og nesten ingenting i løpet av dagen.. Tror det er veldig individuelt Så lenge du kjenner noe så er det nok ikke noe å uroe seg for
Maigullet Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Hos meg ligger morkaka til venstre på fremre vegg, og der kjenner jeg ingenting. Men kraftige spark på høyre side og boksing ved symfysen. -Så det må jo være morkaka som ligger som en buffer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå