St. Hans Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Hvordan beregner jeg barnebidraget? Finnes det noe sted på nettet der jeg kan beregne det, ringer jeg trygdekontoret, eller hva? Mannen min har flyttet ut, og nå må jeg finne ut av alt jeg ikke har peiling på... midt i et følelsesmessig kaos skal jeg ta meg av meg selv, barna våre, og finne ut av hvordan økonomien ser ut slik at jeg kan finne et nytt sted å bo (klarer ikke å beholde huset)... synes det er tøft! Jeg har vært på hjemmesidene til NAV, men synes ikke det var lett å finne ut hva "normalt" barnebidrag skal være. F. eks var det bare mulig å regne ut for et barn, ikke to, som vi har. Er det samme beregning for begge, eller er det noe slags "rabatt" for flere barn? Hjelp, anyone?
Hjertefamilien Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Gjør samme beregning 2 ganger... På hvert barn. Men Var nettopp inne på siden der jeg også, og fikk litt av ett sjokk. Bidraget skal øke med nesten 2000 kr, fordi barna har blitt større.... Var ikke klar over at det økte en gang pga alderen deres... Ville bare sjekke om det var noen forandring pga jeg har begynt i ny jobb.... Tviler på jeg kommer til å be om høyere bidrag, siden faren allerede syns han betaler mer enn nok.
så var vi 4 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/ Der er bidragsveilederen. Hvis ikke du får det til kan dere velge en helt privat avtale, eller la nav ta seg av alle beregninger (dette koster 800 kr hver)
St. Hans Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 Takk! Det er akkurat der jeg har vært. Synes bare det er rart, pappaen tjener 670'+ bonus i året, og jeg endte opp med 2' per måned på det barnet jeg beregnet på. Han har utbetalt over 30' i måneden og skal bruke 4' på barna sine, kan det stemme? Jeg tjener relativt godt selv, men likevel?
så var vi 4 Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Det stemmer vel hvis det er det som står der. Men når du tjener godt går fars bidrag ned. Og 4000 i mnd er jo ikke kjempe lite da, men det vil øke når barna blir eldre. I tillegg er det jo en del fradrag for samvær og vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå