tosmåmedsukkerpå Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Er i uke 34 og hadde i går hb-verdi på 9,1. Var 9,2 for to uker siden, har tatt to hemofer daglig siden den målinger, Jernlageret ble ikke målt i begynnelsen av svangerskapet, så det er ukjent. Leser at andre med lav hb blir sendt til ekstra kontroller på sykehus. Hvilke hb-nivåer hadde dette? Er det for mammaen sin del at de sjekker eller kan det være skadelig for den lille?
de tre bukkenebruse Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 jeg var hos legen pgav at jeg har vert så slapp og trett i det siste og da var blodprosenten 9.2 ( den har ligget på 11-13 før) legen min sa at det var pgav at babyen tok det jernet den trengte derfor måtte jeg begynne å ta tabletter,skal tilbake om 2 uker og måle på nytt... var kansje ikke dette du var ute etter hehe...
tosmåmedsukkerpå Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 Joda, greit å se at andre også bare skal ta jern. Synes legen generelt er litt uinteressert og stoler ikke helt på ham... Hvis sf-målet er litt lavt, så måler han en gang til - og der passet det med kurven likevel gitt - og den stilen. Var mer fornøyd da jeg gikk hos jordmor 1. svangerskap egentlig.
snartgift.no Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Min blodprosent gikk også ned, så jeg begynte med jerntilskudd. Husk å ta C- vitaminer samtidig, da virker de bedre og raskere. Jeg gikk bare innom på legesenteret og ba dem om å måle for å se om det hadde tatt seg opp. Bestilte ikke time i forkant. Du kan jo bare ta en telefon og høre om du kan stikke innom en dag så måler de den for deg.
Ioren Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har 8,2 nå 11 dager før termin, og jeg sendes ikke på noen ekstra kontroller. Jernlageret mitt er tomt, så jeg tar duroferon, floradix & hemofer daglig, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Er for din egen del etter det jeg har forstått, i og med at du mister en del blod under fødsel.
tosmåmedsukkerpå Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 Hm, det var lavt ja. Du er ikke svimmel eller noe da?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg blei innlagt på obsen på Riksen etter at legen målte blodprosenten til 6,2...fikk blodoverføring for å få den opp. Dette var ei uke før termin. Hadde tatt jerntabletter hele svangerskapet, og fikk jernlageret opp til 12 fra 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå