Gå til innhold

Lav blodprosent, noen som har vært på ekstra kontroller pga dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 34 og hadde i går hb-verdi på 9,1. Var 9,2 for to uker siden, har tatt to hemofer daglig siden den målinger, Jernlageret ble ikke målt i begynnelsen av svangerskapet, så det er ukjent.

Leser at andre med lav hb blir sendt til ekstra kontroller på sykehus. Hvilke hb-nivåer hadde dette? Er det for mammaen sin del at de sjekker eller kan det være skadelig for den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var hos legen pgav at jeg har vert så slapp og trett i det siste og da var blodprosenten 9.2 ( den har ligget på 11-13 før)

legen min sa at det var pgav at babyen tok det jernet den trengte derfor måtte jeg begynne å ta tabletter,skal tilbake om 2 uker og måle på nytt...

var kansje ikke dette du var ute etter hehe...

Skrevet

Joda, greit å se at andre også bare skal ta jern. Synes legen generelt er litt uinteressert og stoler ikke helt på ham... :) Hvis sf-målet er litt lavt, så måler han en gang til - og der passet det med kurven likevel gitt - og den stilen. Var mer fornøyd da jeg gikk hos jordmor 1. svangerskap egentlig.

Skrevet

Min blodprosent gikk også ned, så jeg begynte med jerntilskudd. Husk å ta C- vitaminer samtidig, da virker de bedre og raskere. Jeg gikk bare innom på legesenteret og ba dem om å måle for å se om det hadde tatt seg opp. Bestilte ikke time i forkant. Du kan jo bare ta en telefon og høre om du kan stikke innom en dag så måler de den for deg.

Skrevet

Jeg har 8,2 nå 11 dager før termin, og jeg sendes ikke på noen ekstra kontroller.

Jernlageret mitt er tomt, så jeg tar duroferon, floradix & hemofer daglig, men det ser ikke ut til å ha noen effekt.

Er for din egen del etter det jeg har forstått, i og med at du mister en del blod under fødsel.

Skrevet

Hm, det var lavt ja. Du er ikke svimmel eller noe da?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg blei innlagt på obsen på Riksen etter at legen målte blodprosenten til 6,2...fikk blodoverføring for å få den opp. Dette var ei uke før termin. Hadde tatt jerntabletter hele svangerskapet, og fikk jernlageret opp til 12 fra 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...