lille_persille Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 åhhh, nå er jeg så lei av å velte meg ut av sengen støtt og stadig for å hjelpe lillemann med smokken! Forrige natten var jeg inne hos han 13 ganger!! Han hylskriker, men blir helt rolig med en gang han får smokken igjen. Har vært inne på tanken med å kjøre "smokke-ferber"... men så har jeg ikke helt samvittighet til det heller - tenk om det er tenner eller lignende, han er snart 6 måneder. Håper han snart klarer å sette inn smokken på egenhånd, foreløpig er han bare veldig flink til å ta den ut selv......
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Men kjære deg, har er altfor liten til å skulle ligge og gråte fortvilt etter smokken sin, fordi du er trett... Han skjønner ikke noe som helst av det heller. Skjønner godt at det er superslitsomt altså, d er ikke d. Men sånn er d m bebiser... Husker ikke helt når de greide å få den på plass selv jeg, men tror de var litt mer enn 6 mnd. Mine har sovet sammen med meg/oss da, i sprinkelseng ved siden av vår seng, så jeg trenger bare strekke ut armen og putte den inn. Veldig behagelig
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Og forresten, når han faktisk ikke er i stand til å få den på plass selv, er det i hvertfall helt urimelig å skulle la han ligge og gråte hjelpesløs alene. Jeg får helt fnatt når jeg hører slikt altså, beklager...
litegryn Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 jeg er også smokketjener om natten.tror veldig mange er det:))
gledeseg:) Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 slik var det her også, helt til vi gkk opp en smokkestørrelse!=) etter det så er vi kun oppe og spiser=) utrolig deilig, for smokketjeneste tar på humøret;p
Lykkekløver Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Det er håp! Småen her er 6 mnd og greier veldig ofte å sette inn smokken selv om natta. Det har han gjort noen uker nå. Vi har trent litt på dagen da.. he he.. Han er veeldig glad i smokken sin, så jeg har lagt den foran han på dagen og da blir han jo ganske så interessert i å få den inn i munnen sin, så han har prøver å prøver til smokken er på plass, han ble raskt ganske flink til dette også! Om natta har jeg flere smokker i senga hans, noen av dem er smokker fra Avent som har selvlysende ring, de er lettere å se både for han, og for oss når han er for trøtt til å finne den selv. Så bare sett i gang og trene... he he
Babyfacepsycho Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Du kan glede deg over att det er bare en periode. Det blir bedre. =)
En liten mamma Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Vi har hatt det samme "problemet" med vår lille snuppe. Vi løste det ved å ha 5-6 sutter liggende i senga, 1 i munnen, 2 ved hver hand og 1 ved hodeenden. Når ho våkner om natta, finner ho fort en sutt som ho selv putter inn i munnen. Ho var vel ca 5 1/2 måneder da ho begynte å forstå hvordan ho skulle gjøre det. Så selv om det er slitsomt nå, så blir det snart bedre! Når han bare forstår hvordan han kan putte inn sutten selv...
heldigec Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Mine barn har aldri brukt smokk, men jeg har hørt et tips om å feste 3 smokker i pysjen med klype.
stinelin81-3 smågull Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Jenta mi er også glad i smokk...men hun har ikke helt skjønt hvilken vei den skal inn:) Så hun prøver konsekvent å stappe den inn med sutten ut!!! Så her må jeg nok være smokkevakt veeeeldig lenge. Men jeg synes ikke det er noe problem. Står opp i koma ..leter..finner den( for den ligger som regel langt nede i senga eller UNDER babyen) ..prøver å få den inn i munnen i mørket..og legger meg og sovner på et blunk! he he he... Men jeg skjønenr veldig godt at du blir sliten hvis du må springe på et helt annet rom hele tiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå