mirredutt Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Hvor lang tid tar en behandling og hvor setter de nålene. Hva betaler dere? Føler dere at det hjelper på noen måte? )
line_n & sara Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 starta med første behandling i går, var akkurat 35 uker, og det bla satt nåler for å øke blodstrømmninga gjennom morkaka, (så den skal tåle en ev påkjenning hvis man går på overtid) nåler for å stimulere nyrer (samler jo opp så mye vann nå!) og for å øke blodsirkulasjonen i bekkenmusklaturen, pluss et par i panna for å sove bedre! i uke 37 (mener jeg å huske) starter de med modning, men det anbefales å komme fra og med uke 35 (en gang pr uke) nålene blir satt på beina-rundt rompa. betaler 380 pr gang på majorstua (klinikk fjeld) tror det er verdt det! det var visst bevist at det korter ned på åpningsfasen i fødselen!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg får det ikke nå, litt tidlig ennå, men hadde det sist! Man kan begynne noen uker før fødsel, og de kjører et sakte og jevnt løp. Jeg hadde bestemt meg for å vente til termin sist. Så når jeg kom på termindagen satte hun alle punktene som kan hjelpe. Kjente virkning med en gang. Gikk litt over på kvelden, så hadde en time dagen etter termin og. Og da satte fødselen i gang etter 30min på benken. Jeg er ikke i tvil om at det var akupunkturen. Var ikke moden i det hele tatt før første behandling. Kosta vel ca 500,- per gang. Verdt HVER krone for å slippe å gå lenge på overtid!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg fikk sist svangerskap, flere ganger fom uke 38. Gikk to uker over tiden... Prøvde denne gangen også, nå er det fint og modent og alt er klart. (Gikk til en annen klinikk denne gangen). Jeg snakket lenge med jm da jeg var der i går. Hun sa at det anbefales ikke mer enn 2 til 3 behandlinger med mod.ak., det skal være tilstrekkelig. Undersøkelser viser at det ikke har gjort et større utslag om en fikk flere ann 2 til 3 behandlinger. Mao kan det fort bli sløsing med penger om en blir for ivrig. Når det er sagt, viser det seg at 20% av oss ikke responderer på akup. Det positive er jo at det ikke kan skade på noen måte. Jeg har bet 300 per behandling. (Bor i Stavanger.)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Jeg fikk modningsakupunktur før min første fødsel. Hadde 6 cm åpning da jeg kom på sykehuset og fødte etter 3 timer, og jeg er ganske sikker på at det var dette som var grunnen.Man føder ikke noe før termin, men åpningsfasen går fortere. Anbefaler det absolutt, det er verdt et forsøk. Jeg skal gjøre det igjen
tvilling73, 05/07 Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg fikk både forrige svangerskap og dette. Fra uke 37. Går 2 ganger i uka. Får en i hvert fotblad. En i hver anke. En med hvert kne. En i hver hånd. En i hode. Tror jeg ligger 25-30 min - pleier å døse av. Jeg får det gratis fordi kommunen spanderer på oss via våre jordmødre. Forrige gang gikk jeg 11 dager over tiden, men hadde en grei fødsel. Gikk rett på rier 1-4, 1-4 med en gang og fødsel varte kun 10 timer. Syns det var bra for førstegangs. Har termin i morgen og tror jo ingenting skjer før jeg er over..
Berithj Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Det der varierer fra person til person, hvor fort man blir moden...jeg har gått siden uke 36, ca 2 ganger i uka. Er 1 uke over nå, var hos jormor i går, hun sjekket hvor moden jeg var, og det var ikke mye gitt....så det har ikke hjulpet på meg, derfor tror jeg det er veldig individuelt :-) Jeg har betalt 350 kr pr. gang. Mulig at det har sin virkning når jeg skal føde, får tro det....ellers blir jeg skuffa, men, men, er jo verdt et forsøk mener jeg, kan jo vøre at det funker på deg, og dablir man nok fortere moden og får en lettere/ kortere fødsel :-) Lykke til.
To tupper Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Skal til første behandling tirsdag eller ondag. Altså uke 39. Her på Voss er det jordmødrene på føden som setter nålene og hvis jeg ikke tar helt feil er det gratis. Tror grunnen til at de ikke vil sette nåler før uke 39 her er at de går rett på modningsakkupunktur. De hopper over de for å sove og diverse andre ting. Det er jo modningen jeg er ute etter så det passer meg fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå