Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 En bekjent av meg har ei datter på 17 år som han har hatt eneansvaret for i flere år. Hun er så og si aldri hos sin mor. Nå skal hun gå andre året på videregående i England. Han har vel rett på dobbel barnetrygd selv om hun ikke bor hjemme? Han forsørger jo henne fortsatt med å sende henne penger der hvor hun er. Moren har aldri betalt barnebidrag, men kan han også søke om å få dette nå?
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 ring nav og hør med de.....de sitter inne med kunnskap om slike tilfeller. Jeg vet at man kan ha rett til støtte, men det er spesielle kriterier når det er utenlands.
Ane** Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Så lenge hun er utenlands i forbinnelse med SKOLE og har folkeregistrert adresse hjemme så har han fortsatt krav på dobbelt barnetrygd ja. Samme jelder bidrag fra mor.. Bidrah fra mor har han krav på utover fylte 18 også så lenge barnet følger full undervisning i den VIDEREGÅENDEskolen...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 han har ikke krav på bidrag utover 18 år ved skolegang (videregående) mener noe han måsøke om. herspiller også mors eller fars inntekt
Sabina og gjengen Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jo, man har krav på bidrag fra den andre foreldren dersom barnet går på vgs utover fylte 18 år, som de fleste gjør. Dette var moren min igjennom både med søsteren min og med meg. Men det gjelder kun til "barnet" blir 20 år.. så man kan ikke gå vgs i 5-6 år og motta bidrag fo det:p
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 faren min var også gjennom det samme for å få bidrag fra min mor og han fikk ikke....så tror ikke det er så enkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå