Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Hva skal man da si de gangene det er naturlig å si noe om folkeslag?
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. oktober 2007 Eller tenker på å raskt beskrive utseende til noen
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Mørkhudet eller svart foretrekker de ofte selv. Det enkleste er jo å si hvor de kommer fra da...
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, men mennesket kan jo komme fra Flekkefjord, men alikevel ha et mer karakteristisk utseende enn de fleste fra Flekkefjord.
Lille-nusse Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 jo men nå skal du høre. Det er ikke neger ordet i seg selv som er negativt, det er det som henger sammen med det. Når det var slaver i amerika så måtte slavene ha lapp fra "eigerne" for å kunne gå ut. På lappen stod det - Johnsen neger har lov til å være ute... eller Wilsons neger har lov til å ... Er du med? Så neger ordet er en del av historien som gjør at det er nedverdigene, ihvertfall vis du kan historien. Og det er jo bare en liten del da
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, eller for eksempel fra Somalia ;-) Syns det er ganske respektløst å bruke ordet neger når mange har påpekt at de ikke liker det.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Men man kan da ikke hvite at personen er fra somalia? Kan da vært 3.generasjon fransk for alt vi vet:))
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er klar over det, og kan delvis forstå at det har blitt et negativt ladet ord. Men alikevel...er jo ingen som lever i dag som har vært slaver hverken i Amerika eller engelske kolonier. Jeg har alltid trodd at å si sort eller svart (på min dialekt) var værre, og at neger var det "riktige", så debatten overrasket meg faktisk.
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Nei, hvis de faktisk er fra Somalia selvfølgelig...
firemerkersmør Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Afro-flekkefjoring er mitt beste forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå