MammaMia:-) Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Noen som vet hva de sjekker for i den første blodprøven vi tar på første kontroll hos legen? På mitt ark står det bare "ingen irregulære et-eller-annet-antistoffer funnet".
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 det er hiv/ aids og noe til jeg ikke husker...
oktober2007 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Dei sjekkar om du e Rh+ ellerRh- (altså blodtype). Dersom du er Rh- og ungen Rh+ kan du danne deg antistoff mot ungen - så når der står at antistoff ikke funnet/påvist vil det sei at dei ikkje har funne antistoff. Eg er Rh- måtte i tillegg ta blodprøve i veke 32 og veke 36 for å sjekke om eg danna antistoff - noke eg heldigvis ikkje har gjort SÅ sålenge der står at antistoff ikke funnet - er dette et godt tegn
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Hb, jernlager,Hep B,rubella antistoff, HIV, syfillis, blodtype og RH type.
bl0mma Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 om du er rh negativ och babyen viser sig vare positiv så vill du få en spruta på rumpan før att inte danne antistoffer mot et barn i en framtida graviditet, da detta kan føra til spontanabort, har jag hørt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå