Gå til innhold

Noen her som har hatt gallesteinsanfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Som tilfeldigvis er våken og keen på å fortelle hvordan det var? (odsen for dette er vel ikke akkurat stor på denne tiden av døgnet, men prøver likevel...) :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt for jævelig.

Vanskelig å puste og føler at du skal besvime hele tiden.

Smertene sitter rett "opp-under" ribbeina. En smule til høyre for brystbeinet. Det sråler ofte bak i ryggen. Derfor kjennes det ut som om du har på deg ett stramt belte som ikke tillater deg å puste.

Samboeren min var helt sikker på at jeg skulle dø. men jeg visste at det bare kom til å vare ett par timer, så han fikk ikke lov til å ringe til ambulansen.

Jeg ble stående på alle 4 og puste så godt jeg kunne..... nesten som når man er i fødsel....... veeeeldig konsentrert.

Skrevet

Signer på Libby og Julies beskrivelse. jeg ble lagt inn i 4. måned sist gang, og legen var bombesikker på at det var gallestein, avsindige smerter øverst i magen, under ribbena, besvimelsen nær, bevegelsestrang- helt umulig å ligge stille, krabbet rund på gulvet og ulte og bet/rev i stykker putetrekket... Var SÅ redd, for ante ikke hva d var, spydde som en gris og hadde flytende magesyre-diare (beklager detaljene), sto på flere timer, og når jeg endelig kom på sykehuset etter mange flere timer var d over... Og de fant ingenting! ikke på prøvene heller, så trolig hadde steinen passert av seg selv.. ELLEr d var matforgiftn, men prøvene viste altså ikke noe galt. Det var ihvertfall så vondt at det nesten var verre enn å føde, det sier litt. Og legen sa at alle symptomene og plasseringen øverst til h i magen var helt typisk.. Lykke til...

Skrevet

Høres ut som jeg er på rett spor ja.. Sambo har hatt det én gang før, og i går fikk han igjen skikkelig smerte under høyre ribbein, som strålte opp i høyre skulder. Han fikk brekninger og pustebesvær, og sa at det kjentes som at alt knyttet seg i magen/bryst. Jeg ble seff. ganske shaky...utrolig ekkelt å se på at han ikke fikk puste ordentlig, uten å kunne gjøre noe.

Han var inne på ultralyd sist han fikk anfall (for en mnd siden ca) men de så ingen ting...men jeg leste at ofte ser de det kun på CT. Men penisen av en lege han har, vil ikke gi han henvisning...Han sier at de ville ha sett det på ul. Punktum. Virker ikke mye interessert i å finne ut grunnen i det hele tatt. (dette til tross for at gallestein er en "arvelig belastning" i sambos familie... både moren, broren og bestefaren har vært operert for det.) Nå har jeg akkurat fått sendt han til legen igjen, etter en søvnløs natt (for min del - lå jo helt på nåler for han...) men han trodde neppe han ville få noen henvisning denne gangen heller..for han legen er så kødd.

Er vel ikke meningen at han skal ha sånne anfall en gang i måneden eller så..? Fysj...det holder ikke jeg ut ihvertfall - var skikkelig skummelt.

Vi får sjå, vi får sjå...

Tusen hjertelig takk for behjelpelig svar ihvertfall :D

Skrevet

Det er ikke alltid en kan se det på ultralyd nei.. Kommer jo også veldig an på person som tar ul tenker jeg, jeg har hatt det og var på sykehuset en gang og tok ul, men da så de ingenting, men siden det bare ble værre og værre anfall så fikk jeg en ny ul, og da kunne hun som tok ul se at jeg hadde gallestein..

Så jeg ville stått på krava.. Det kan jo også være vondt om gallesteinen får ut av galleblæren, er ikke all gallesten som er så store så de "presser" seg ut galleveiene..

Og det gjør vondt det også, men varer som regel ikke så lenge da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...