Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hvordan har dere det egentlig? Å være alene om en unge må være helvete på jord. Og det går jo ofte dårligere med barn som ikke vokser opp med to foreldre, har dere tenkt på det?
mammasilla Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ærlig talt! Helvete på jord? Å få en unge må jo være det stikk motsatte: himmel på jord! Jeg er ikke blivende alenemor, men jeg har en venninne som er alenemor til to fantastiske gutter, det har hun vært siden de var 1 og 2 år. Og flottere familie skal du lete lenge etter! Dessuten er det ikke nødvendigvis et valg å bli alenemor, hva med de som mister mannen/ kjæresten sin (enker)? Skjerp deg før du kommer med slike dumme, ugjennomtenkte utsagn!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 .........aaaaaand here we go. Hehe, gidder ikke bli provosert av et så åpenbart kranglete innlegg. Men OM jeg skulle blitt det, så ville jeg sagt at HI antagelig ikke har kjennskap til hvordan det er å vokse opp i en dysfunksjonell eller voldelig familie, der mamma og pappa aldri skulle vært sammen og alle ville fått det bedre dersom de skilte lag. Aldri har følt den trykkende stillheten rundt middagsbordet når de voksne ikke har noe å si til hverandre, eller lagt hodet under puta når tallerknene flyr vegg i mellom etter sengetid. Noen mødre og fedre er bedre mødre og fedre dersom de ikke er sammen med dem de laget barn med. Noen mødre og fedre er ikke skapt til å være mødre og fedre under noen omstendighet. Det fins mange dårlige oppvekstvillkår, men å være alenemor eller alenefar er neppe blant de verste, under ellers normale omstendigheter. Nå høres det ut som om jeg er skilsmissebarn, men jeg er ikke det altså
mine små alver... Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Du HI!!! når tror du barnet har det best?? Når foreldrene krangler hver eneste dag eller når de bor fra hverandre og er venner. Tydelig at du prøver å provosere noen her...med hell. Du har tydeligvis ikke fått den oppdragelsen du trenger av dine foreldre selvom de bor sammen. jeg er selv skilsmissebarn og satt stor pris på å bli det når mine foreldre kranglet hele tide. Så lenge foreldrene er lykkelige og har det bra så har som regel barna det bra også!! Dere må prøve å finne noe litt mer "modent" å legge ut her ,det er faktisk noen som ikke har valget selv her også.
mammaen til Luca Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Det finnes hundrevis av grunner til at noen velger å bli aleneforeldre. Og det finnes også mange grunner til at noen IKKE velger å bli aleneforeldre, emn at det bare skjer sånn. Desverre. Og jeg tror nok ikke at det er en fasit om barne får det bedre eller dårligere med kun en forelder. Noen, er jeg overbevist om, får en mye bedre barndom med kun en enn det kunne fått med to. Det er som sagt noen som ikke selv velger situasjonen de er i, men at de velger å gjøre det beste ut av situasjonen. Man skal ikke dømme uten å vite hva-.
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 skjønner at du HI i tilfelle er et resultat av å ha vokst opp sammen med bare en forelder!! skal si din mor lenge har hatt et helvete på jord...all sympati går til henne! (ikke enig med Hi bare sånn at det er sagt!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå