Gå til innhold

Prinsessa kom til slutt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til lørdag 29.sept. begynte jeg med svake rier/kynnere. De kom med 10min.mellomrom og ga seg ikke. Men de ble ikke vondere heller så roet oss hjemme. Ringte føden utpå dagen, og de ville jeg skulle komme lørdagskveld, siden vi har over en times kjøring. Riene ble vondere utover kvelden og kom fremdeles jevnt og trutt.

Kl.23 var vi på plass og jeg ble undersøkt. Hadde 4 cm.åpning og ble strippet. Rundt midnatt ble riene enda kraftigere og kom tettere og tettere. Ble undersøkt igjen kl. 02.45 og hadde da 6-7 cm. åpning. Ble tilbudt akupuntur da, men hun som kunne det var opptatt m en annen, så måtte vente. Noe den lille frøkna vår ikke hadde tid til...

Fostervannet ble tatt, og det viste seg at det var sterkt misfarget. Og så ble pulsen på babyen svakere og svakere... Ekstra leger og bakvakter ble tilkalt. Fra å være oss, barnepleier og jordmor på fødestuen, så var det plutselig fullt av folk der... Skjønte fort at noe måtte være galt da... Pressriene kom plutselig, og jeg ga beskjed at nå kom hun. 3 press og 8 min. senere kom hun ut, så slapp heldigvis noen inngrep. Da var kl.03.23, kun en halvtime etter 6-7 cm. åpning, så det gikk fort!

Jenta hadde navlestrengen rundt halsen og var gulgrønn av fostervannet og livløs når hun kom ut. De tok henne med seg rett på gjenopplivingsbordet.

Det var IKKE noe kjekt. Ble livredd. Kom jo ingen lyd... Men hun kom seg heldigvis raskt! så etter 5-10 min. fikk jeg henne på brystet! Men d var noen lange minutter....

Jenta målte 2675gram og var 48 cm lang, og 33,5 rundt hodet. Så hun var liten til å ha kommet til verden 6 dager på overtid...

Men hun er frisk og rask, og det er det viktigste!!!

Hadde lagt på seg 100g når vi reiste hjem i går, så det var bra!!

Koser oss masse med lillegullet hjemme nå!

Takker for min tid her inne og ønsker alle dere andre masse lykke til!!

Klem fra meg og lille Amalie. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med det lille gullet. Hørtes litt nervepirrende ut ja......men hekdigvis gikk alt bra :-)

Kos dere så mye!

Skrevet

Gratulerer så mye,kose dere å lykke til i fremtiden,ønsker dere alt godt :)

Skrevet

så bra at alt gikk fint!gratulerer!!!vet hvor skummelt det er-noe liknende skjedde med gutten min sist-men det gikk bra da:)

Skrevet

gratulerer så mye, og kjempeflott at d gikk bra da!!! =) hørtes noe dramatisk ut ja...

Skrevet

Gratulerer, og så godt det gikk bra! Skjønner at dere var litt redde der en stund :o)

Kos dere masse nå da!

Skrevet

Tusen takk til dere alle!!!

Og ønsker dere alle her inne masse lykke til med deres små nurk! :)

Skrevet

Tøff opplevelse , men heldigvis gikk alt bra til slutt:) gratulerer så mye :))

Skrevet

Gratulerer så mye,å lykke til i fremtiden.Godt alt gikk bra :) Kose dere kjempe mye ;)

Skrevet

Gratulerer så mye.

Så bra det gikk bra til slutt!

Masse lykke til fremover:)

Skrevet

grattis så mye! godt å høre at alt gikk bra, selv om det var litt dramatisk.

kos dere m lille nurket!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...