Gå til innhold

Bekkensmerter - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget en god stund med bekkensmerter nå, det begynte i korsryggen/ halebeinet og med "stråling" nedover baksiden av lårene, ble ekstra ille hvis jeg satt mye. Var til fysio og ble teipa, men fikk såklart en allergisk reaksjon mot teipen og måtte ta den av.. etter et par forsøk ble det avskrevet helt å teipe mer. Nå har smertene på en måte "flytta seg", og det er mer i selve bekkenet, både framme og bake, at jeg har vondt. Er ikke lenger så ille når jeg sitter, men er fryktelig vondt å gå, spesielt hvis det blir litt mye på en dag..

Noen som har erfaring med bruk av krykker? Tenkte kanskje det kunne hjelpe litt, kanskje ikke når jeg er hjemme, men når jeg skal noen steder, og kanskje må gå en del... Mamma mente at det kanskje kunne hjelpe noe å bruke krykker, for å på denne måten gi ei slags avlastning. Fra et annet hold derimot, fikk jeg spm om jeg trodde DET var så lurt, å bruke KRYKKER, om det ikke var bra at bekken/ hofter osv fikk den belastningen, for å på en måte.. trene seg eller noe. Er ikke helt sikker på at jeg syns dette siste her hørtes helt bra ut, men man blir jo så usikker...

Har ikke snakket med lege/ jordmor om bruk av krykker, det kan jeg jo selvfølgelig gjøre, men det erjo så mange kloke hoder her inne at jeg fant ut at jeg kunne spørre her først : ) Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kommet så langt i svangerskapet enda.. men merker bekkenplagene veldig godt.

Står på venteliste hos fysioterapeut så har ikke fått noen behandling enda.

Men på meg så hjelper det godt å bevege seg i varmt basseng. Bader i basseng en gang i uken.. og da er jeg som ofest helt fin i to dager etterpå=)

Vet om mange som har brukt krykker på grunn av bekkenplager, og har inntrykk av det har hjulpet de=)

Lykke til! bekkenløsning er ikke noe godt.

Skrevet

Prøv krykker du :)

Det er bare tull at du ikke bør bruke det fordi du skal trene deg opp, stort sett kan man si at når du har fått så store bekkenløsnings plager, er det for sent å trene seg opp. (det som evt kan være bra er bevegelse i varmt vann, for å holde bevegeligheten ved like uten å belaste for mye)

Jeg er nå i uke 27, og kan knapt gå i det heletatt uten krykker, og regner med å ta rullestol i bruk snart. Men forrige svangerskap satt jeg i rullestol fra uke 22, og jeg tror at den største grunnen til at jeg har holdt lengre nå til tross for at jeg har en toåring, er at jeg har tatt det med ro, og tenkt forebygging hele tiden.

Avlast mest mulig, når det gjør vondt å gå har du egentlig allerede gått for mye... (ja, jeg vet det er vanskelig i hverdagen, men "flinke piker" som biter tennene sammen og presser seg til å greie alt mulig har større risiko for å bli plaget etter fødselen)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...