to guttegull Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Det kom en flyer i posten i dag - som kalte seg "ta tilflukt". Det er det mest forkynnende, dømmende og sjokkerende jeg har sett i postkassen min noengang! Jeg er en ganske liberal person, og respekterer og aksepterer de fleste mennesker og deres livssyn. SÅ Å SENDE NOE SÅNT, som bare messer om at ikke troende (eller de som tror på noe annet enn ekstreeem kristendom) skal havne i smerte og evig fortapelse, og som også sier at de dette angår vil forstå hva de har forkastet og at det var et feilvalg, DET GJØR MEG SÅ EITRANDE SINNA AT JEG HAR IKKE ORD!! Hvem er det som kan fremheve seg selv på den måten? Det er farlig det der, det er det det er!! Jeg er ikke ferdig med dette ennå, men det var godt å lette litt på trykket!
mettings Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Det er vel jehovas vitner som er i aksjon igjen det! En gjeng med gærninger, sorry.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Får av og til følelsen av at de kristne ikke klarer å respektere meg som en ikke-kristen... Jeg har selv full respekt for de som er troende, men føler at de ser ned på meg... Da jeg var i konfirmasjonen til fetteren min, sa han foran alle i kirken: "Ja, det går fint ann å leve uten Gud, men for et liv!" Jeg reagerte litt selv på det utsagnet...
Babyfacepsycho Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tror alle fikk den. Hadde besøk av tanta mi isted. Hun hadde fått den, vi har fått den og sønnen hennes hadde fått den. Og vi bor på tre vitt forskjellige steder. Så de fleste har nok fått en sånn. Vi snakket litt om det vi også. Men skjønnte ikke helt hvor den kom fra. Var jo ikke noe vanlig kristendom akkuratt.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Fikk den jeg også.. På forsiden står det at alle over 12 år må lese den, og inni står det om alle som kommer til å brenne i helvete. Stilige saker... Huff, jeg tror endel 12-åringer kan blir ganske usikre av å lese noe slikt.
Løvemamma til 2 prinser c",) Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Fikk samme flyer i posten jeg også. Sånt sjokkerer meg ikke lenger, det er jo tross alt Jehovas Vitner *grøss*
Frk. Vable Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, jeg er så enig!! Kan de ikke holde meningene sine for seg selv? Vi går ikke på døren deres og sier at det de tror på er feil og at de har dritte seg ut. Kan jo "forstå" de som bare vil opplyse om at man har et valg, og at man må velge "det rette", ellers har man en sjans å komme i Helvete... Men sånn som du sier nå... skremselspropaganda... helt på tryne!!!
* 5 om dagen * Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 jeg fikk den i går...den gikk rett i søpla, som står ved veien, sammen med postkassa. Og våre naboer, som jeg håper så hva jeg gjorde, de bor bare 10 meter fra veien...skikkelig innbarka jehovas vitner...men de har aldri plaga oss....
to guttegull Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2007 Det står på fremsiden at brosjyren bør leses av alle over 12 år, og at innholdet angår mennesker, uansett livssyn. Jeg syns ikke det akkurat! Som medlem i humanetisk forbund angår ikke dette meg på noen som helst måte! Men er ikke dette litt for voldsomt til å være Jehovas vitner? De pleier å si at de respekterer meg og mitt livssyn når jeg får dem på døra. Hvem kommer dette fra?
F-mor Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Har fått den brosjyren selv og reagerte på innholdet. Men jeg tror ikke den hadde noe med Jehovas Vitner å gjøre, bare så det er sagt.
to guttegull Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2007 Nei, jeg tror heller ikke dette har noe med Jehovas Vitner å gjøre.
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 har ikk fått den jeg da men .... kommer nok! hehe
*Kleopatra Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Er dette den brosjyra der forfatteren har bilde av seg selv med "piskeslag" på ryggen? Fikk den for noen uker siden, helt vanvittig...
MissAntrop Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Fikk den vi også men jeg gikk og leverte den tilbake, jeg. De holder til like opp i veien her og det er ikke førstegang jeg har vært og levert den tilbake med beskjed om at "jeg kaster ikke søpla mi utenfor hos dere, så ikke kast deres utenfor min dør!"
to guttegull Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, det er den. Ser også at det finnes en nettside www.ta-tilflukt.info. Det står at han trenger sårt økonomisk bistand til å trykke opp flere millioner brosjyrer! Han har vel glemt å ta psykofarmaka medisinen sin, tenker jeg! Tror vi får ringe akuttavdelingen!
Northernlights Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Selv om jeg tror på en Himmel og et helvete, så har jeg aldri prøvd tre min tro over hodet på noen. Skjønner godt sånt er provoserende. De føler at de da har gjort en god gjerning ved at de "advarer" folk som ikke tror det samme som dem. Jeg er kanskje feig,men jeg vitner ikke om min tro sånn rett fram, men spør noen meg,og virkelig vil vite hva min tro går ut på,så forteller jeg det. Ellers er jeg av den oppfatningen av at vi vitner med hvordan vi lever. Og er vi hyklere,så har det ikke noe med den Gud jeg har lært å kjenne iallefall. Jeg sender forresten alle Jehovas Vitner på dør. Har diskutert nok med dem. Èn gang for mye,faktisk...tror de satte et merke på døra mi,for siden da kom de aldri innom meg.... Og det er helt ok =o)
* 5 om dagen * Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 med andre ord , så har du ikke fått stjerne i boka hos de, northernlights... etter at vi fikk jehovas vitner som naboer, så kommer de ikke hit...er godt egentlig, for vi ser de drar på 3 møter i uka, + at de har et par hjemme hos seg, pr uke...skjønner ikke at de har tid, de har jo 3 gutter også...
Northernlights Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 Men de tror jo ikke på helvete, så da er det sikkert ikke dem. Det var jo derfor jeg ble upopulær ;o) Fordi jeg diskuterte akkurat det!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 hmmm, den fikk jeg også i posetn i dag, men jeg las den ikke. Tror den har havna i søppla...
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #20 Skrevet 4. oktober 2007 kikka på den nettsida... skikkelig pingle de piske merkene, ikke akkurat Silas det der nei. MERE BLOD!
Pixie Power Skrevet 4. oktober 2007 #21 Skrevet 4. oktober 2007 Så med en gang at det var noe som kunne gå rett i søpla, men tok en raskt titt på innholdet. Kan ikke si jeg blir sjokkert lenger, men synes det er skummelt at man kan gjøre slikt helt fritt. Det er tross alt nok av mennesker som i svake øyeblikk i livet lar seg fange av slikt og tror at de blir fortapt med mindre de "lar seg omvende". Helvete er en menneskeskapt ting.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #22 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg leste brosjyren isted - sick yeah.... Piskemerkene til Jesus og alle disse historiene og bla bla... Fyren så jeg besatt ut på bildet og! Noen folk....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #23 Skrevet 4. oktober 2007 jeg respekterer alle sin tro,men da forventer jeg at min tro skal bli respektert tilbake.. men jeg må bare beklage og måtte si det,men jehovas vitner har ingen respekt for andres tro foruten om dems egen. de er frekk som f***.. ringer de på døren hos meg,så kan dere ta dere f*** på at de gir seg ikke før de har ''omvendt'' meg og mine til deres tro. slik frekkhet som dem utøver,ja,det er kun de som gjør.. frekkskiter hele gjengen!..
Northernlights Skrevet 4. oktober 2007 #24 Skrevet 4. oktober 2007 En i byen jeg bodde i før hadde et skilt i hagen(vet jeg har skrevet det her før...),og der står det: "I shoot every other Jehovas Witness.One just left alive" Tror ikke de ringte på døra hans....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #25 Skrevet 4. oktober 2007 Nå virker ikke han i den byen der du bodde før helt stabil heller... hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå