Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 I begynnelsen av august reiser jeg med svigerfamilien til hellas. Da er lillegutt ca 7 mnd. Hvordan er det å ha med så små barn på fly? Hvordan reagerer de på trykk og støy? Gruer meg litt allerede, men har heldigvis svigemor ved min side:)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 ingen problem å ha en baby på 7mnd på fly, begge mine var yngre første flytur, ned ture kan være ganske tøff med tanke på trykk, så det kan være lurt å amme, eller ha en flaske på lur da:)
77Janne Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Har akkurat vært på en flytur selv og der var det en stakkars alenefar med ei jente på 6-7mnd som gråt nesten hele flyturen og særlig under innflyvningen. Den fortvilte pappan spurte flyvertinna hva han kunne gjøre og hun hadde følgende forklaring/råd: Eneste måten for ungen å utligne trykket var å skrike eller hun kunne få en smokk eller flaske å suge på. Jeg har selv problemer med dotter i ørene og denne turen var spesielt ille, fikk skikkelig vondt, så skjønner godt hvorfor unger hylskriker om de ikke får utlignet. Den smerten var grusom!! Jeg kommer garatntert til å ta med smokk om jeg skal ha med ungen min ut og fly.
Mamsebamsen Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Vi flydde med vår da 3 måneder gamle sønn for noen uker siden. Jeg passet på å holde han sulten til flyet lettet, og holde han klar ved brystet. Når jeg kjente trykket i mine egne ører, la jeg han til brystet, så var jeg sikker på at han ikke ble mett og slapp taket før vi var kommet i jevn høyde/sto på bakken. Var litt kronglete å gjøre det sånn, men det gikk fint på alle 4 flyturene. Fikk helt vondt i meg av de andre babyene som gråt av smerte…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå