Fluffymum Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Trenger virkelig hjelp! Får det bare ikke til, han nekter å åpne munnen, har egen tannbørste, leker med den i munnen, har prøvd å få pusse med en annen børste samtidlig, eller "styre" den han har, men han blir bare irritert og sint.. En bra dag får jeg kanskje pusset over tennene på en side en gang... Sukk.. Hvordan gjør dere dette? Noen gode råd? Noen med samme problemer? Kan jo ikke bryte opp munnen hans..
tvilling73, 05/07 Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Vi har samme mareritt og har hatt det noen mnd.. hun er 21 mnd. Fikk ett tips om å legge henne ned på golvet. Sette meg der selv og ha henne mellom beina. Så tar du hans armer og plasserer under hvert av dine lår.. Tommel og peikefinger knepper du opp munnen med og så pusser du til illsinte hyl. Syns det høres barberisk ut så jeg har henne liggende på en seng med hennes bein mellom mine (jeg står), så kniper jeg opp munnen med samme metode og pusser i vei mens hun vrir seg vekk med armene. For meg fungerer det dårlig nå fordi jeg er høygravid men den der på golvet skal jeg begynne med når jeg har født om to dager :-) eller fler.. Fikk streng beskjed fra helsesøster at en måtte ikke pusse dårlig mer enn to dager på rad.. hun lukter nesten ille i munnen syns jeg.. hate heile tannpussen..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Når tulla på 16 måneder nekter bærer jeg henne opp til speilen =0) da pusser hun som bare det=0) Liker godt å se seg selv hi hi. Men ikke rart hun er så søt=0)
tvilling73, 05/07 Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 solsikke.. da vil jeg påstå at du ikke har ett tannpusse problem!!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hadde samme leksa her en periode, her er vårt knep: Sitt på do. Legg ungen over fanget (som om du skal amme). Den armen som er inn mot deg tar du under din arm og bak mot ryggen. Din arm legger du rundt nakken på ungen (bak nakken blir det vel?), og tar tak i ungens ytre overarm. Hod godt. Len deg så litt over ungen slik at du hindrer han i å sparke, trekke føttene opp eller slå seg i bru. Nå har du den andre armen fri til å pusse med. Ansiktet ditt kommer helt nært ungens på denne måten, noe som er supert for å få kontakt, avlede, synge osv. Vi måtte lirke børsten inn i starten. Men så kan man ha hylekonkuranse, gapekonkurranse, le, synge osv, bare munnen må opp. Teknikken fungerte til ungen ble for stor, og når ungen da ble for stor var han stor nok til å stå på krakk, gape høyt og spytte når det trengtes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå