Gå til innhold

Dere som har navnet klart, sier dere det til folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo bestemte oss 99% for navnet da vi fikk vite kjønnet ved ultralyd. (Den 1% er kun i tilfelle barnet ikke passer til navnet ;) hehe)

Jeg har valgt å holde det hemmlig for min slekt og mine venner hjemme, da jeg vil unngå navnestjeling (svært utbredt fenomen hjemme). Siden sambo ikke klarer å holde stilt, har han informert hele sin slekt og sine+våre felles venner. (Egentlig like greit, da hans familie er den som vil "påprakke" oss navn fra slekten)

Vi har valgt et gammelt norsk navn. Selv om det ikke er vanlig nå til dags, og ingen av de vi kjenner har hørt det før, så er det ikke pompøst/jålete som f.eks Savannah,...(Det er mer i kategorien Klara, Helga, Oddny, Olga). Hadde navnet vi har valgt vært mer vanlig, hadde jeg likevel valgt å holde det hemmelig for folk hjemme, av overnevnte grunner.

Hva med dere? Er dere "nøye" på slikt? eller bryr dere dere ikke om naboen sitt barn får "deres" navn, før deres barn er født feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar hensyn til andre... vil ikke "stjele" noen andres navn, så derfor liker jeg at de forteller meg hva deres barn skal hete. Men selv så vil jeg helst ikke si noe. Synes det er moro å holde ting litt hemmelig. MEN så har vi ikke noen navn klart enda heller da... Blir nok en liten navnløs baby dette her =(

Skrevet

Jeg sier det jeg, nettopp for å unngå navnestjeling (kjenner ganske mange som skal ha når jeg skal ha). Men har aldri tenkt på at det faktisk kan føre til det motsatte.. :/ Om ei jeg kjente hadde valgt et navn hadde jeg jo aldri brukt det samme på mitt barn..? Går i grunn bare ut i fra at andre heller ikke gjør det.. :) Syns i grunn det hadde vært litt frekt jeg og stjele navn fra andre.. :)

Skrevet

Vi sier det. Kjenner ikke veldig mange i nærheten som skal ha samtidig som oss, men jeg tenker også litt på at folk knabber vel ikke "vårt" navn når de vet det?! For det ville jeg jo ikke gjort selv..

Men som sagt, det er ingen av våre nære venner, bortsett fra søstern, som skal ha. Og da spiller det ikke så stor rolle! Søstern tar selvfølgelig ikke vårt nanv, og vi har vært åpne ovenfor hverandre hele veien!

Skrevet

Vi har nevnt det til enkelte, men sier at det ikke er 100% sikkert. Plutselig kan vi ombestemme oss... Vi kjenner ingen som kommer til å "stjele" navnet forran nesetippen vår. hvis jeg ikke tar helt feil, så er vi først ut av de gravide ;o)

Forrige gang jeg gikk gravid så vurderte vi et dobbeltnavn. Det første navnet var Tuva. Min kusine skulle ha barn to mnd etter meg, og så fortalte hun at de hadde bestemt seg for Tuva...+ et annet navn. Dette var helt tilfeldig, ingen stjeling. Jeg "ga bort" navnet, da jeg fant et jeg likte mye bedre ;o)

Skrevet

Når vi en gang bestemmer oss så kommer jeg ikke til å si det. rett og slett fordi jeg har verdens mest nyskjerrige familie.. og jeg elsker å holde de på pinebenken=)

Er ikke bekymret for navnestjeling er det ikke noen nærme som venter før vi skal ha.. kun en vi vet om.. og det blir ei jente. Og vi får gutt=)

Skrevet

Jeg tar først og fremst et navn jeg liker, men selvsagt; min bestevenninne har alltid sagt at hennes sønn - om hun en gang får en sønn - skal hete Emil, så jeg ville jo aldri i verden vurdert det navnet, da det blit litt usselt (synes jeg..). Hadde det vært sånn at jeg ønsket meg det navnet dypt og inderlig, så ville jeg isåfall tatt det opp med henne først, og hadde hun sagt at hun ikke likte at vi "stjal" det, så ville jeg valgt et annet navn.

Jeg sier hvilke navn vi har i tankene til de aller aller fleste... Men jeg ville selvsagt reagert hvis en av mine venner tok nøyaktig samme navn, men den sjansen tar jeg - isåfall er det de som har dårlig fantasi :P Men til min gravide søster røper vi minst mulig, da hun kan ha tjuve-tendenser på sånt. Snodig fenomen i grunn..

Skrevet

Vi har delvis bestemt oss, men ikke helt da vi ikke vet kjønn ennå. men jente navnet er klart. Om det blir en jente skal hun kalles opp etter min farmor og han mor. og vi er veldig fornøyd med det navnet. jeg sier det til venner, men ikke til familie, det får være en overraskelse.

Blir det gutt så har vi delvis bestemt oss, da skal han kalles opp etter mannen min. Norsk utgave av hans tyrkiske navn. Dette er min mann super stolt av så det vet ALLE!

Er ikke redd for at noen skal stjele navnet, min venninne har termin nesten samtidig som meg og vi har totalt forskjellig smak på navn.

Skrevet

Vi har også bestemt oss for navn, men vil se gutten først, - for å se at det passer før vi sier det. Slik har vi gjort det med de to andre barna vi har også. Vi har også valgt et gammelt, sjeldent navn, og liker nettopp det at det er sjeldent. I tillegg blir han oppkalt etter sin far, bare en eldre versjon av navnet (opphav). Jeg har ikke lyst til å høre alle andres mening om det navnet før gutten er der, for det er VI som skal like navnet!

Skrevet

Vi har bestemt oss, i alle fall 95% sikkert, må jo se det an når jenta kommer:)

Men vi sier ingen ting til familien før hun er født! Familien min er veldig til å mene noe om navn, og jeg mener at det er bare jeg og mannen min som skal ha noe å si. Når ungen er født og har fått navnet, er det ikke noe å diskutere, men før den tid er det annerledes.

Dessuten er det morro med en liten hemmelighet. De er veeeeldig nysgjerrige der hjemme, og det er jo litt morsomt:) Vi fortalte tidlig at jeg var gravid, og har fortalt at det er ei jente, så navnet er det kjekt å holde hemmelig:)

Skrevet

Vi har mer eller mindre bestemt oss for Christian, men til omverden sier vi at vi tror det blir Christian, Thomas, Syver eller noe i den duren men er åpen for forslag. Må jo se gutten først. Pluss at det er jo lenge igjen. Er jo bare i uke 25. Vil være så dumt å komme om en måned å si at vi har ombestemt oss.

Skrevet

Jeg har litt lyst til å holde navnet hemmelig da vi vil vite kjønnet og kommer sikkert til å fortelle d til alle.. Er litt vanskelig å holde noen hemmeligheter, men skal prøve å holde navnet for oss selv..

Skrevet

Vi har ikke fortalt til noen at vi vet hvilket kjønn som kommer ut heller, noen hemmeligheter skal man ha... ;o)

Tror kanskje at vi er litt avslørt på det da, for det har vist seg at jeg og mannen min forteller forskjellige historier om hva som skjedde på ultralyd :-/ Mens han forteller at vi ikke greide å se kjønnet, så har jeg sagt at vi bestemte oss for å ikke vite, så noen har nok fått høre begge versjonene av historien er jeg redd...

Skrevet

vi har ikke tenkt å si det, de kan få vite ossen kjønn barnet er men vi vil holde navnet hemmelig blir litt mer spenning.

Skrevet

Vi har bestemt oss, og vi forteller navnet til de som spør.

Skrevet

Vi snakker ikke om navnet i det hele tatt, i frykt for at noen kanskje skal stjele det. Vi har valgt et navn som er litt uvanlig, og derfor så holder vi det for oss selv frem til hun blir født! :)

Skrevet

Hva hvis man har funnet et navn man liker kjempe godt, men velger [ holde det hemmelig frem til fødselen. Så kommer en venninne eller bekjent og sier at de har tenkt på akkurat det navnet dere også har tenkt på... Da vil det jo virke som om dere har stjelt ideen.. Vi holdt det litt hemmelig i begynnelsen, men etterhvert som vi ble sikrere og sikrere så har vi sagt det til de aller fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...