mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 er det noen som har noen synspunkter ang dette ? jeg tenker på om barnet skal gå i barnehagen når det er oppdaget lus i avdelingen han går i ? er helt rebelsk etter at ikke ungen skal få de t vil jo ikke ha krypedyr på han stakkar.... ønsker de tikke akkurat selv helelr.
Plutselig_gravid Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Det går fint:o) Her hos oss vasker barnehagen alt som evt lus kan leve på/i. Klærne til ungene putter de i poser og ber oss ta det med hjem å fryse det. Har vært et par lusetilfeller i barnehagen vår, men aldri epidemi!
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Det går da nesten ikke an å holde de hjemme p.g.a lus i barnehagen. Er jo lus både titt og ofte! Men barn som har lus bør/må være hjemme til de har fått behandling.
Hjertefamilien Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Ikke noe å ta han ut av barnehagen for hvertfall.. Lus kommer gjerne flere ganger i løpet av høsten/vinteren, og da må han jammen i meg være mye hjemme! Sjekk håret hver dag, de er lett å oppdage. Kjøp inn lusekam og lusekur, så er du beredt hvis han får det. En kur tar knekken på lusa. Sist vinter fikk snuppa og alle andre barn på avdelingen til snuppa lus, både en-to og TRE ganger... Var jo dritt lei lusa til slutt, men var kun henne som fikk det av oss 5 her hjemme. Hun og alle de andre på avdelingen.... :-( Det som er viktig er å ta lusekur når man oppdager lus..... Mange er nok sløve med å sjekke hodene til sine håpefulle, og lusa får leve og spre seg :-(
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 ok takk da tar jeg han i barnehagen i morgen da men det er lus i avdelingen men har ikke fått beskjed om å fryse noe da ?! hmmm rart... ps når jeg fryser noe skal jeg legge det i en egen pose og ta ut alt fra fryseren? tenkte på maten høres ikke delikat ut akkurat ....
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Du trenger nok ikke å fryse noe heller. Han har jo ikke lus.
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 ok takk du også . skal kjøpe inn slik en kam. men har hørt at drt middelet gir bivirkninger som magesmerter, hodesmerter feber o.l på enkelte barn. jeg sjekket på nettet litt og der var det en LuseSnapper som er effektiv. de m har fått det på apoteker i danmark og holder på å få det inn i norge også på apotekene. jeg fikk vite av apoteket at ikke kurene tok knekken på lusa alltid. og en måtte ta det i to og tre omganger. så rart at bare hun fikk det hos dere og ikke alle sammen i familien ! ? men de tvar jo godt slik da ikek det men tenkte på hodeputer, klær og smitte og sånn....
Plutselig_gravid Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Legge det i en pose i fryseren:o) Vi får alltid beskjed om å fryse (just in case), siden lusene kan ha "smittet" over i klærne. Synes det er et bra tiltak. Som sagt - har hvert et par tilfeller med lus i bhg til lillegutt, men det har aldri spredd seg.
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2007 ok takk.. men legge det i frysa ..... maten da? høres jo ikke delikat ut ...
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Legg det i en pose først da:-) Jeg har forresten kjøpt en elektrisk lusekam på helsekostforretningen. Den oppdager og dreper lusa. Ingen kjemikalier. Lusemiddelet du får på apoteket er visst nok det samme som de gasset jødene med, i mye mindre dose da vel og merke. Men det er sterkt som du sier.Mang barn som får eksem og tørr hud av det.
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2007 ja legger det i en pose først men høres bare åå ekkelt ut ... ikke at jeg er nøden da men likevel... lus med maten ehh.. jaja.. enig ang lusemiddelet. nå tenkte jeg skulle bestille en LuseSnapper fra en agent i norge som får dem fra danmark. er vist veldig gode. kr 400,- engangskjøp. har hørt elektrisk lusekam ikke varså bra men... men kanskje jeg skulle prøve den heller.... hmm hvor mye er de tfor en slik en kam ?
NoDoubt Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Har ikke gått prøvd min enda. Jeg betalte rett under 400 kr. Er oppslag av den i barnehagen og så den må vel virke?!
mamma1980 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2007 ok takk skal du ha. er bare så i tvil elektrisk kam eller LuseSnapper hmmm jaja får se.... *gjesper* leggetid.... unger som skal opp i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå