PrinsessaPåErta Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Gutten vår sovner i sin egen seng mellom syv og åtte på kvelden, han har da fått en bolle med grøt, vann og pupp. Han er 4mnd. Han sovner ganske fort og er veldig lett å legge! Til nå har han våknet to ganger om natten for pupp, ved to tiden og ved fem tiden. Enkelte netter har han også hoppet over ett måltid. Men NÅ: våkner plutserlig klokken 23på kvelden og begynner å sutre. Gir han da smokken, noe han noen ganger vil ha, og hvis ikke det hjelper får han litt vann (hender han er veldig tørr i munnen på natt) og etter det sovner til slutt etter en halv time. Deretter våkner han omtrent hver time! Vi prøver å gi smokk, vann og roe han i sengen uten å ta han opp, han gråter ikke- bare sutrer veldig høyt! Blir jo helt gal og får ikke sove selv, det er jo da veldig lett å slenge frem med puppen, for den kan han sovne ved... Det er jo litt tidlig med pupp/mat på natt enda, men hva kan jeg gjøre???
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Så unge bør de vel egentlig få det de vil ha? Han blir kanskje ekstra tørst når han får grøt, kanskje har han ubehag i magen og må bysses litt, kanskje trenger han litt nærhet i natten? Jeg ammet om natten til Marcus var 12 mnd fordi det var det han trengte.
PrinsessaPåErta Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Poenget mitt er jo at han har jo ikke trengt så mye mat som hver time hittill, kan ikke tenke med at han skal trenge det nå helller, det skal jo i følge HS være stikk motsatt, de skal sove mer på natt og mindre mat... Nærhet får han masse av jeg koser med han, godsnakker og synger for han i senga. Jeg trenger tips til det å få han til å sove lengre mellom øktene med mat, slik at jeg og pappan også får sove noen timer sammenhengende om natten... Alt mottas med takk!
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tror det går litt opp og ned hva de trenger og hvor ofte de trenger det når de bare er 4 mnd. Kanskje får han magetrøbbel av grøten for det er det mange som er så unge som gjør. Kanskje blir han for mett og stinn? Jeg hadde ikke en hel natts sammenhengende søvn før småen var 13 mnd gammel jeg... Dere kan jo prøve samsoving da, da slipper du å måtte ut av sengen hver gang han våkner og det hjelper mye på et trøtt mammatryne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå