Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 1. Får man ennå mer vann i kroppen hvis man drikker mye vann? For leser overalt at man skal helst drikke 2 liter vann om dagen, men når man har så mye vann i kroppen fra før av...? 2. Når babyen ligger med hodet ned i bekkenet, altså opp-ned når vi står. Får den ikke da alt blodet i hodet? Flaut å være så uvitende så håper dere forstår at jeg er:
Hanne31 Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 På spm nr 1 så gir det faktisk motsatt virkning på vann i kroppen dersom man drikker vann. Det skal forebygge og man skal hjelpe så man får mindre vann i kroppen. Det har iallefall jeg lest i en bok fra jordmora mi. Spm 2 har jeg også stilt meg selv, men det er ikke ne vi skal bekymre oss over da mange babyer ligger med hodet ned ganske lenge uten at det har noe å si. Kanskje det har noe med at han ligger i "vann"? Vet ikke jeg heller dessverre.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 grunnen til at man får vann i kroppen er fordi man drikker for lite... faktisk... når man drikker mye hjelper man kroppen å skille ut vann... høres rart ut men.... tyngdekraften er ikke den samme inni der som her ute... blodet til babyen flyter nok som det skal selv om h*n ligger på hodet....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 1.Væskeopphopning har med å gjøre at blodmengden har økt, og pressen derfor væske ut i vevet, og det har ingenting med vanninntak p gjøre. Det er anbefalt å drikke mye vann bl.a. pga nyrefunksjon. Det er forskjellige systemer, og mat/drikke-inntak går gjennom fordøyelses-systemet, så ikke være redd for det! 2. har ikke tenkt så mye på dette, men antar (uten å vite det sikkert) at barnet ikke får alt blod i hodet pga fostervannet og at tyngdekraften er annerledes der inne...
Løven & lurven Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg spurte gyn. om dette på tirsdag og som de svarte over her så sa han at tyngdekraften ikke fungerte på samme måten inni magen pga fosrevannet. Det er jo fint sa jeg, hadde blitt rimelig sprengt i hodet skulle jeg liggi sånn i 4 uker. Jo mer vann du drikker jo mindre vannansamlinger får du i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå