Gå til innhold

Tips mot Skurv

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at det var noen av våre små som har litt skurv.

Camilla hadde også masse av det, helt til jeg kom over en krem som fungerer utmerket :-)

Den heter Borago og fås kjøpt på en del apoteker.

Man smører bare kremen på hodet et par ganger om dagen, og vips noen dager senere er skurven borte av seg selv :-)

Anbefales!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Erica har vært litt plaget av dette, og det begynner heldigvis å bli noe bedre. Men det er greit å vite om en krem som fungerer.

Skrevet

Jups.. Vi er også veldig fornøyd med A-derma sin krem som heter Exomega. Den har vi brukt mot eksem også, og den er gull verd! Den er fri for både parfyme og parabener, og er basert på olje (omega 3 og 6) og hvetekli. Så den kan også brukes som kuldekrem i disse kaldere tider!

Husk bare å gre/kamme over hodebunnen for å bli kvitt flassen som kommer når skurven slipper tak. Det kan klø og irritere huden...

Skrevet

Vi bruker også Exomega kremen til litt eksemtendenser som Camilla har på bena. Jeg har også brukt den litt på meg selv og den fungerer utmerket den også.

Når det gjelder kremen mot skurv så trenger man ikke kamme eller skrape bort skurven, forsvinner av seg selv. Men om man bruker olje så må man det.

Jeg rakk aldri forsøke å kamme eller skrape det bort på Camilla, forsvant nesten alt på bare et par dager

Skrevet

Takk for tips! Dette skal jeg prøve på adrian, han er litt plaget med det. Veldig greit hvis jeg slipper å pelle det vekk selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...