Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hvordan reagerer dere om 2 åringen kommer bort og biter deg uten grunn?
børdi Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 sier nei, sånn gjør vi ikke, og ser strengt på h*n..
lenej :o) Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 børdi har strenge øyne ja!! lyyynende øyne!!!
*ale* Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Sier. Ka i svarte f.... neida:) Tar ham unna og sier strengt: Nei, ikke lov å bite. Vil tro strengheta i stemmen varierer med kraften på bittet :/ Dritvondt = dritstrengt..
Libido- Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 her stopper jeg mini før han biter (16 mnd) Men som regel har jeg ropt au faen!!!! hehe. Har prøvd det meste.. men fant ut at det beste var å overse det, men han begynte når han var liten baby, og det var et slags utrykk for kos. Nå sier jeg strengt nei og tar han bort om han rekker å bite, er heldigvis sjeldnere og sjeldnere.
Learning to fly Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Da sa jeg alltid att "au, det er vondt når du biter" og så latet jeg som jeg gren. Viss jeg så/skjønte att han skulle til å gjøre det, så stoppet jeg rolig handlingen hans, før han fikk utført noe som helst og bare oversåg det hele. For all del: Ikke bit igjen!!!! Kjenner de som gjør det også
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Bruker ordet FY jeg hehe... det reagerer min på bedre enn ordet nei som jeg sier oftere. "Fyyy" deg, mamma får vondt! Og ser strengt på han.
Gulosten™ Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Biting er time out på flekken! Brukte det på Fie rett etter hun fylte to, og det var bare bra for henne. Slutta med det fort ja.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 aner ikke..ungen min biter ikke.. har aldri gjort det.
lenej :o) Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 min biter heller ikke. har ikke tenner.. men han elske å knø oppi ansiktet mitt. igår klarte han å stikke en finger i rask bevegelse oppi nesa min, å rive til, så har en svær rift inni nesa min etter en liten, skarp negl.. å idag, så skalla han med i nesa så eg begynte å blø neseblod.. elelrs skal han kjenne på aniktet, susse, kose, klemme, snørre seg litt, å gnage på haka min, å nesa.. så kos, men han får ikke lov å klipe! da sier jeg nei, å ta vekk hånda hans.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 da hadde jeg fått streng stemme og sakt med pekefinger og alt "nei sånt gjør man ikke, det gjør vondt" men om han hadde gjort det en gang til etter det.. da hadde det kansje blitt inn på rommet en tur. nå er min så liten at han ikke har vært inne på rommet enda. men han har fått nei, med pekfinger og streng stemme... hehe
tre små... Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 vet ikke.. hadde blitt veldig overrasket og kanskje ropt litt (auuuu!!!!!)om det hadde gjort vondt..som en reaksjon.. hadde sagt strengt til ho at ho ikke fikk bite. heldigvis biter ho ikke..
Plutselig_gravid Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Lillegutt var heller ikke noe bitegutt - han var mer luggegutt i den alderen:o) Men, da han var i den alderen brukte jeg den veeeeldig pedagogiske måten å gjøre det på. Altså forklare stille å rolig at han ikke må gjøre det fordi da får mamma vondt, bla bla bla. Funket bra! Nå er han straks 4 så gjør han noe sånn nå er det strengestemme og time out på flekken. Nulltoleranse på erting og lugging/slåing/biting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå