Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 ..at jeg er så stor. Er i uke 17 og får hele tiden høre "det mååå jo være flere der inne" og "er du sikkert på at du har beregnet rett termin. Du ser jo ut som du minst er 6-7 mnd på vei". Det sårer faktisk og jeg føler meg feit til tider. Dette er mitt 3 svangerskap og fikk samme kommentarene i 1 og 2 svangerskap også. Har gruet meg til disse kommentarene og nå er de tilbake opp til flere ganger om dagen. :-(
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Ja folk tror at når du er gravid er du allemannseie
*Mamma-i-Mars* Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 uff d kan ikke være lett men tenk på alle som ikke vokser å folk sier er DU gravid..ser ikke sånn..fikk jeg høre...er 4 mnder på vei men de ser bare rart på meg
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 jeg er annen gangsfødene ...jeg er 17 uker i morgen ... jeg og er stor...får ofte høre att det kan være flere der inne
M*A*S*H* Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Du kan jo spørre dem hvorfor _DE_ er så digre - hva er deres unnskyldning liksom? Jeg blir litt drittlei av at alle også folk jeg nesten ikke kjenner - mener de har rett til å klappe meg på magen. Hva f... er det a. Magen er MIN MIN MIN MIN MIN MIN. Det er frekt å ta på magen til folk uten å spørre først. Hva FAEN får folk til å tro at det er ålreit? Unnskyld. Denne skulle sikkert havna på krangle...
CB-BabyBoy Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg skjønner heller ikke folk som skal tafse sånn. Hva foregår i huet på de som bare går og tar på magen til folk?? Og jeg skjønner HI veldig godt, det er ikke så koselig for man føler seg fort som en vandrende keiko. Kanskje vi må finne ut et passende svar i fellesskap
Marit & de 3 knøttene Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Ja skulle gjerne hatt et bra svar å komme med!! Toppet seg i dag da jeg fikk høre at det ikke bare måtte være tvillinger, men trillinger!
M*A*S*H* Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg blir gjerne med på brainstorming. Bare synd jeg blir så paff når folk klår på magen min at jeg mister munn og mæle... Først etterpå når jeg kommer meg vekk fra dem - begynner jeg å tenke på alt jeg burde ha sagt. *melde seg på lær deg å si nei - kurs*
CB-BabyBoy Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Trillinger??? Hadde bedt dem gå til synskontroll for de må ha noe feil med dybdesynet eller noe da altså. Det får da være grenser til frekkhet. Bestemora til mannen min mente det egentlig ikke var så dumt at jeg har spydd siden juni (gått ned nesten 10 kr snart) for jeg var visst litt rund fra før av... Men når hun kommenterte om sin datter at hun også var tynnere før (vi så gamle hjemmevideoer), så smalt svigermor til med " Ja du ser mye mer rynkete, eldre og mer sammensunken ut nå du". Da ble gamla stille hehehehe Hmm brainstorming kl halv 11 på kvelden er jo ikke min sterkeste side, men hva med noe rundt sånn "jøss sikker på at det ikke er 2 eller 3 der a - ja jeg er sikker på at det er kun 1, mener du å si at jeg ser feit ut eller? for i så fall er min unnskyldning at jeg bære frem et barn, et liv faktisk mens du er bare feit fordi du eter for mye" kanskje i overkant frekt ehehe
M*A*S*H* Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Synes ikke den var for frekk - men spørsmålet er om jeg klarer å si noe;-) Hva om folk bare kunne si "så fin du er" - "så flott mage" - "har du det fint i svangerskapet" - "Når skal du føde" - også kunne de spart seg for sånn idiotiske kommentarer som sårer.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg får høre det motsatte. Er 6mnd på vei, og får stadig kommentarer om at nurket må da ha lite plass inni minimagen min, enten det eller være unormalt liten, eller syk... kjempehyggelig å høre, akkurat som om jeg ikke har nok bekymringer som førstegangs! argh... Og hvorfor mener mange at dersom man er liten og tynn, så er det "bare" å spise seg feit på usunn mat? akkurat som om det er så bra for barnet. *himle med øynene*
desember-nurk=) Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Da jeg var i uke 17 hadde jeg nesten ikke mage i det hele tatt. Så bare ut som om jg hadde lagt meg ut litt. Da fikk jeg ofte kommentarer på om jeg virkelig var gravid, og at alt kunne da ikke være bra med barnet når jeg hadde så liten mage. var ganske så sårende det også.. Er nå i uke 31 og fortsatt kjempeliten mage. Prøver å fortelle folk at alle mager er forskjellige og at jeg syns jeg er heldig som er såpass liten. Men da får jeg kommentarer på at det ikke var normalt å være så liten og dverg-baby osv.. Så uansett om magen din er liten eller stor, så får du kommentarer
M*A*S*H* Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Det er virkelig synd at det å snakke med en gravid tydeligvis fritar en for enhver høflighet og fornuft... Jeg synes det er frekt - enten man nå sier man er for stor eller for liten. Herregud - vi trenger da ikke jordmødre eller leger vi - kunne jo få ekspertråd av alle de JÆ... kjerringene vi treffer på jobben eller byen eller butikken. For DE har jo liksom mye mer greie på alt mulig enn jordmødrene våres... ARGH at folk ikke kunne være høflige også for gravide.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 jeg får også disse kommentarene.. men det er fra familien min. Jeg vet de ikke mener det vondt, men jeg blir så sint inni meg. NEI, jeg har ikke to.. det er bare en.. Er du heeelt sikker på det? jada.... har jo vært på ultralyd.. også mamma; sikker på du ikke blåser den litt ut på bilde? bare.. nei, hvorfor i alle dager skulle jeg det? da er det nå heller ikke vits i med bilder hvis jeg ikke skal se ut som jeg gjør. det går faktisk an å si; Oi, så stor mage du har , så spennende, tenk at du har en baby inni der. man trenger da vell ikke å få det til så negativt.. Jeg VET jo de ikke mener det vondt, så jeg prøver bare å vri det til en komplement.. det er jo eneste gangen i livet at vi liker når de ser på magen.. jeg liker iallefall å vise den fram.. PRØVER hardt å tenke de mener det godt å at jeg får bare strutte stolt videre.. men har ingen forslag til et supersvar vi kan gi når dem begynner slik..
mor.monsen Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Hei jenter. Jeg er førstegangs og har veldig stor mage. Er 17 uker....16+6 på bildet på profilen min om noen vil se. Jeg var rund før jeg ble gravid å nå har alt sideflesket strekt seg til midt på magen så alle trodde de var tvillinger på vei. Men det er bare ei lita jente der. Jeg er glad magen er stor, bedre polstring for babyen nå som det går mot vinter! Åsså er det mer morro å være gravid når det synes.....uten om alle de fremmede menneskene som tar meg på magen. Forrige helg var jeg å gikk tur i parken med hunden til mamma, og en fremmed mann stoppet å spurte når jeg hadde termin..... MAKAN! Hva har han med det å gjøre lissom? Gikk fort derifra før han fikk tatt meg på magen.
mammasilla Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har også fått høre av en venninne:"Så stor du er for å være så kort på vei (da var jeg ca 20 uker). Kusinen min var på din størrelse da hun var høygravid!" Dette ble sagt i et selskap foran mange venner, kan tro det var ubehagelig. Jeg begynte nesten å grine. Alt jeg klarte å svare var: " Ja, det er foskjell på folk...." Åh, kjenner jeg blir utrolig såra av å tenke på det. At folk ikke kan tenke seg om før de sier slikt! Venninnen min er veldig slank selv, så hun vet vel ikke hvordan det oppleves å bli kalt "feit". Sufs... hormoner ja...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 5. oktober 2007 #18 Skrevet 5. oktober 2007 Huff da. Stakkars. Forstår ikke at folk ikke kan tenke seg om før de sier slikt. Er nok absolutt ikke vondt ment, bare tankeløst.. Jeg har det som deg, er mitt 3.e svangerskap, og jeg har også fått mage veldig fort, og kjenner igjen de der kommentarene ja. Dette svangerskapet, merker jeg at jeg ikke bryr meg Jeg er stolt av den store megen min, og vet at babyen har god tumleplass der inne ) For det er jo bare livmoren som er stor, og ikke babyen. Det kan du si til dem som kommenterer! Hos noen er det bare slik, at livmoren vokser fort. Ikke bry deg du, og prøv å kose deg med magen din. Alle gravide er pene - små, eller store mager
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. oktober 2007 #19 Skrevet 5. oktober 2007 Må bare fortelle om noe jeg opplevde i går. Var innom en butikk for å se om jeg kunne finne en strømpebukse (til å bruke under snekkerbukse, nå som det er så kaldt om morgenen). Det er jo ikke så lette å finne ting selv noen ganger, så jeg spurte en av damene i butikken. Hun spurte hvor lenge jeg hadde igjen, og da jeg sa at jeg har termin i januar svarte hun.... "Oi"!!!! "ja, da skal du bli stor...." Kan tro jeg følte meg dum, og jeg som føler meg litt sånn feit-gravid fra før.... har liksom ikke bare mage, men det legger seg litt overalt.... Stakkars, min samboer som gjør alt han kan for å overbevise meg om at jeg ikke ser tjukk ut, og at jeg er pen som gravid....
tiltiderensom Skrevet 5. oktober 2007 #20 Skrevet 5. oktober 2007 Man er ganske sårbar som gravid. Kanskje man skal pröve å tenke på at de aller fleste mennesker synes gravide mager, uansett form og str er flotte! At de kommenterer magene er kanskje fordi de synes gravide mager er fasinerende, kanksje de tenker på da de var gravide selv og lengter tilbake, eller de ser for seg sin egen kommende graviditet i framtiden.....som oftest er det ikke vondt ment..Tenk hvis ingen brydde seg i det hele tatt? Det ville kanskje ikke värt noe göy det heller... Lykke til med den voksende magen, den er sikkert kjempefin!!! Og inni ligger et lite vidunder ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #21 Skrevet 5. oktober 2007 det har også fått høre, (jeg hadde litt mage fra før da, men ikke så stor liksom) tanta til samb lurte på om vi ventet tvillinger da, å da jeg sa nei trur ikke det kikka hu bare stygt på meg å gikk. jeg bare javel jævlig koselig å høre liksom...
ohayoo Skrevet 5. oktober 2007 #22 Skrevet 5. oktober 2007 Det virker som alle har en mening om dette, jeg har selv hørt at jeg både ser veldig stor ut (bl.a. av en sykepleier da jeg var på bedriftshelseundersøkelse for litt siden. Sitat: "Termin 11. januar? Ja, da har du jo lenge igjen... for du var jo ganske stor!") og ganske liten. Gidder ikke å bry meg om det, føler selv at jeg er ganske normal, har fått ganske stor mage, men ellers i kroppen er jeg tynnere enn jeg har vært på lenge. Så de 5-6 kiloene jeg har fått på så langt har lagt seg pent rundt magen virker det som ;o) Mitt råd er: Bare jatt med dem, og så kan du gå fra dem etterpå og tenke "jeg bryr meg ikke om dem, for jeg er egentlig ganske flott som gravid!" )
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #23 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg svarer stort sett på en av to måter, når noen mener at jeg er stor; "Du har peiling, skjønner jeg? Du vet at babyen ligger inni en livmor som også er fylt med fostervann? Jeg har mye av det, skjønner du...", eller "Ja, er jeg ikke flott?!" Sarkasme er alltid effektivt!
mto2 Skrevet 5. oktober 2007 #24 Skrevet 5. oktober 2007 Jenter, når folk kjem med kommentarar om magen og de opplever de som sårande, så prøv å tenke at 1. Det er magen dei kommenterar. Ikkje resten av kroppen. Ikkje om du er feit eller tynn. Bare om magen er liten eller stor i forhold til kor langt på veg du er. 2. Mange spøker med kommentarar om tvillingar. Det er liksom bare ein standardkommentar når nokon meinar magen din er stor. 3. Alle har ulike magar. Det er ingen grunn til bekymring verken om magen er liten eller stor. 4. Veldig mange har ikkje peiling. 5. Dei meiner ikkje å såre. Og det er lov å seie i frå om at du ikkje likar kommentarar om magen. Prøv å vere stolt av magen enten den er liten eller stor. Det er eit lite mirakel inni som krev sin plass.
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 5. oktober 2007 #25 Skrevet 5. oktober 2007 at dere gidder å bry dere om slike kommentarer...slapp av, nyt tiden å hev dere over det dere ikke liker da... skal dere gå å irritere dere over slike ting, så blir det slitsomt for dere i lengden. vær heller glad at folk ser dere når dere går der med store eller små struttende manger.. nyt tiden folkens..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå