Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg fikk jobb i en flott barnehage i dag, den er privat, noe som betyr at min lille sønn på 18 mnd kan få plass i samme barnehagen. Han begynte i en annen barnehage for tre uker siden og har slått seg til ro der. De to barnehagene ligger ikke langt fra hverandre, men de ligger i motsatt retning. Jeg lurer på om jeg skal få ham inn i "min" barnehage eller om han skal få fortsette der han går. På den ene siden er det jo praktisk å hente og levere ham når vi er på samme sted. Det er jo også koselig å ha ham i nærheten selv om det ikke blir på samme avdelingen. Denne barnehagen er også nyere, flottere og har bedre økonomi enn den han går i nå. På den andre siden har han jo allerede slått seg til ro i barnehagen sin. Han kan komme til å klenge litt på meg ettersom han er relativt liten og ikke forstår at mamma jobber på ene avdelingen og han er på den andre. Også er de allerede blitt glade i ham på den avdelingen han er på nå. Hva ville dere gjort? Er det noen som vil dele synspunkter og erfaringer?
mai mammaen til to Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 jeg jobber selv i barnehage og vil ikke ha henne i samme som jeg jobber i. er mange som har det der jeg jobber no og spesielt for de aller minste er det tøft i starten. hvorfor vil ikke mamma leke med meg? skjønner ingenting. så lenge han trives og har det kjekt i barnehagen sin hadde jeg latt han gå der..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har begge mine i samme barnehage som jeg jobber i. Jeg anbefaler å vente til de er ca 3 år. Minien min hadde en tøff start. Jeg synes det er slitsomt når vi er ute sammen på ettermiddagen. Han er trøtt og vil være med meg. Men det går jo ikke alltid. Føler av og til at jeg er på jobb, men får ikke gjort jobben min 100 %, for jeg må jo ta meg litt tid til minien også når vi er ute sammen.
Stratos med 3 barn Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Det hørtes veldig slitsomt ut! Har noen venner som jobber i bhg og de har valgt litt forskjellige løsninger. Alt fungerer, men jeg har fått inntrykk av at de som har valgt en annen bhg for sitt barn er de som er mest fornøyde
Bægge dætern Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 enig med flere av argumentene over her. en på 18 mnd forstår overhode ikke at han ikke prioriteres først av mamman sin. og jeg mener at han skal få oppleve å være viktigere for deg enn de andre barna, det kan bli vanskelig hvis dere skal være sammen. det kommer jo også an på hvor mye beslag han leger på deg og hvor mye han krever å få være hos deg.......jeg syns ikke mammaer skal avvise ungene sine så lenge de ikke kan forstå at de må vente litt eller at mamma er på jobb og at de andre også må få oppmerksomhet. hvis du mener sønnen din får det bedre i din barnehage fordi denne har mer eller flinkere personale, bedre kosthold osv kan du jo vurdere å bytte, han vil tilpasse seg det nye like bra som sist....... men hvis det bare handler om at det blir enklere med henting, levering ville jeg latt han være der han er og heller byttet når han forstår at han ikke kan være hos deg hele tiden, det kommer igjen an på hva slags type han er, hvor avhengig han vil være av deg. når dette er sagt har jeg ennå ikke opplevd at barn av ansatte blir behandlet likt som de andre, de vil (og skal) få særbehandling. så spørs det hvor greit det er for de involverte. lykke til
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Hei, Jeg har gutten min (15mnd) i samme barnehage som jeg selv arbeider. Det er veldig praktisk, og jeg synes det er fint å kunne se noen glimt av han i løpet av dagen. Det hender personalet roper meg inn for å vise at han har malt seg i hele ansiktet og håret:)Dette er små glimt i hverdagen som kan være veldig positive å få med seg. Jeg har også muligheten til å ha han hos meg den første timen når jeg har tidligvakt, og det er få barn på avdelingen På den andre siden kan han være klengete når vi er ute samtidig, spesielt på ettermiddagen. Det gjør at han ikke får lekt seg like mye som han hadde dersom jeg ikke hadde vært der. Forhåpentligvis går det over etterhvert.Synes allerede det er blitt bedre. Det er positive og negative sider med begge løsningene, men dersom barnehagene ligger veldig nært hverandre hadde jeg sansynligvis valgt å ha barnet i den barnehagen som jeg ikke arbeider i selv.
alvefrøken Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 DU ER HELDIG!! Tenk å få jobbe samtidig som du får ta del i ditt barns utvikling!! Barnet er heldig om det får være på samme avdeling i samme barnehage som deg. Dumt det er forskjellige avdelinger da. Hva om han klenger??? Gjør det noe?? Han vil ikke gjøre det til evig tid. Kanskje bare føreste måneden, så vil det bli mye mere interessant å løpe med de andre ungene. Derimot kan han kanskje komme til å bli veldig lei seg om du går inn ei anna dør og han må være utenfor...så det går jo an å spørre om å få han på samme avdeling. Vet at det er vanlig at foreldre har barna i samma avdeling på barnehagen her hvor vi bor. Jeg synes dere er kjempeheldige som har muligheten til å være i samme barnehage.
yalinda Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 hei Jeg jobber i barnehage og har jenta mi på 1 år i samme barnehage som jeg jobber på samme avdeling. Jenta mi begynnte da hun var 10 mnd i barnehagen uten meg ca 4 timer til dagen....dette var for å la henne bli kjent med barn og voksne uten at jeg var til stede. Da jeg begynnte etter endt permisjon har det gått kjempebra. Hun er så trygg på sine omgivelser og er blid som ei sol. Hun kan grine litt når hun ser meg noen ganger, men da tar jeg og koser litt til hun er klar til å leke. Som regel er det når hun er trett og sulten. Det er viktig tror jeg å finne en balanse mellom mors- og yrkesrollen, men og hvordan ditt barn er som person. Noen barn takler slike situasjoner, mens andre synes det er litt tøfft.
LivetErEnLek Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Når man er på jobb, så er man på jobb.... Jeg jobber i en stor barnehagen (13 avdelinger) og har konsevent valgt å ha barnet mitt på en avdeling som er lengst unna min. For oss er det praktisk umulig at hun skal gå i en annen bgh (pappan pendler). Jeg mener at når man jobber i en barnhage, så skal man konsentrere seg 100% om de barna man har ansvar for, og det er ikke lett hvis man selv har en liten der som vil være sammen med mamman sin. Tror heller ikke det er bra for barnet å oppleve å bli avvist gang på gang fordi man de timene man er der er på jobb og ikke mamma. Så hvis det er praktisk mulig å ha barnet der det er, hadde jeg absolutt valgt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå