sinister78 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Hei! Har ei jente på 9 mnd som aller helst vil ha pupp hvis hun kan. Vi prøver å gi henne fire måltider per dag med fast føde, men ofte nekter hun å spise maten. Hun har oppdaget at da er det en mulighet for å få pupp. Hun har vært veldig glad i pupp siden hun var nyfødt, og jeg tror mye av det er kos og nærhetsbehov. En stund våknet hun hele tiden om natte fordi hun ville ha pupp, og når hun sover på dagtid inne våkner hun etter en halvtime og vil ligge ved puppen. Problemet er at det virker som hun sover bedre om natta når hun får i seg godt med fast føde på dagtid.Vi er også bekymret for at hun ikke får i seg nok næringsstoffer.. What to do??
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 En liten luring du har, men slik har jeg inntrykk av at det er mange barn som er. Puppen er jo kjent, trygg og velsmakende og det er ofte ikke alt dette rare som vi voksne vil at de små bebisene skal spise. Kan du kanskje vente litt med ambisjonen om fire solide måltider om dagen? Gi henne ett puppemåltid og to solide pluss et mellommåltid med yogurt eller fruktmos? Ikke gi pupp før mat, og ikke gi pupp etter at puppen er tom. Jeg sluttet helt med pupp på dagtid da han var 10 mnd og etter noen dager fikk han opp appetitten på vanlig mat. Da han var 13 mnd sluttet jeg også med nattamming og da var livet et helt annet kan jeg si deg!
sinister78 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 Takk for tips, høres ikke så dumt ut. Blir litt stress å skulle tvinge henne til å spise. Greit å finne et kompromiss for begge parter :-D Blir litt trist å slutte med amming, men høres jo litt greit ut, også :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå