Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 3 går i en barnehage vi er veldig fornøyd med. Vi må bringe med 2 matpakker med hver dag, utenom fredag. Da serverer de varm mat.

Lederen har sagt at de ikke ønsker å lage et måltid daglig, da det bruker mye ressurser. De vil heller være til stede for barna mest mulig. Og det må jo respekteres.

Men er det noen som vet om firma som leverer mat til barnehager? Jeg vet en bhg i stavanger, fikk varm, sunn mat servert daglig. Og betalte sikkert en del ekstra for det. Finnes noe slikt i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vat at "Sentralkjøkkenet i Skedsmo kommune leverer mat til noen skoler i kommunen, kanskje det finnes tilsvarende løsning i Oslo.

Skrevet

Bhg til junior får et varmt måltid i uken fra stor kjøkkenet på sykehjemmet - og det er god mat. Får og får, betale jo matpenger da..

Skrevet

I vår barnehage så får de ett varmt måltid hver dag i 14-15 tiden, da lager en av de ansatte f.eks kylling og ris osv.

Vi betaler 300 kr ekstra i mnd for dette, men da holder barnehagen også bleier, frukt og melk.

Det kan da ikke være så mye ekstra arbeid for dem?

Det var absolut en av grunnene til at vi hadde den barnehagen på 1 plass, i tillegg til språkprofilen deres,

Du kan jo f.eks snakke litt med de andre foreldrene og ta det opp på ett foreldremøte og vise til at det er andre barnehager her i Oslo som gjør det på den måten.

Skrevet

Vet at i hvertfall en av barnehgaene på Furuset i Oslo får varm mat 2-3 ganger i uka fra skolekjøkkenet i bydelen

Skrevet

De er kommunale barnehager

Skrevet

i barnehagen til lillegutt har de ansatt to kokker som lager et måltid om dagen til 80 søte små. Det er både brødmåltider og varme måltider. I tillegg ordner de i stand ett fruktmåltid til alle barna på ettermiddagen. Vi betaler 250 i matpenger.

Skrevet

I barnehagen der snuppa går har de smørelunsj med brød og pålegg en gang i uka. Frukt får de hver dag. To ganger i måneden har de varm mat, som de ansatte lager selv.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Nå skal jeg løpe til foreldremøte med forslag mhp varmmat:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...