Gå til innhold

Er stjerneskikkertfødsel vondere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig nysgjjerig nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men har hørt at det er den vondeste fødselen ja..

Skrevet

Den er ofte lengre iallfall........har jeg hørt.

Skrevet

Hva er det?

 

Skrevet

Tror sjansen for å revne er større også.. sånn totalruptur lzm. Min stjernekikker satt fast og ville aldri ha kommet ut i live uten katastrofesnitt...

Skrevet

Stjernekikkere tar større plass i fødselskanalen og sjansen for at de setter seg fast er større enn de som ligger i vanlig leie.

Skrevet

Jeg har ingenting å sammenlikne med, men jenta vår var stjernekikker. Hadde rier i 15 timer, 2 av dem var pressrier. Hun ble forsøkt forløst med vakuum, uten hell. Tangen ble satt på og da kom hun ut, med ansiktet opp mot stjernene...

Skrevet

Åpningsfasen er gjerne mye lengre og mer intens enn vanlig og så kan riene være dårligere. Stjernekikkere må ofte hjelpes ut med tang eller vakuum med de smertene det innebærer...

Skrevet

Jeg har bare født en gang, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men det var så vondt at jeg holdt på å tørne.. Fikk heller aldri pressveer og måtte presse for egen maskin, sliten ja...

Satt bom fast, de prøvde tre ganger med vakumpumpe maskin og tre ganger med tang, kom på tredje forsøket. Trodde seriøst jeg skulle dø av smerte.

Så stjernekikkerfødsel er vondt ja!!!!!!!!!!!!

Skrevet

begge guttene mine var stjernekikkere, eldstemann var klart vondest, men så tok jo den fødselen 20 timer fra vannet gikk å riene startet til gutten ble tatt med vakum, etter at jeg hadde pressa i 2 timer!! Var totalt utslitt etterpå, å hadde vondt alle plasser!!

 

Fødsel nr. 2 var jo også stjernekikker, det var vondt, men jeg tror det var ekstra vond fordi jeg var "lenket" til senga, vannet hadde gått å gutten hadde ikke festet hodet!! Sånn lå jeg til jeg hadde 8 cm åpning!! Hadde bare 8 timer med rier med han!!

 

Fikk akupunktur med begge guttene, og fikk skryt for det siden de var stjernekikkere (viste jo ikke at de var det før etterpå). Jeg syns riene var mye mer konsentrert i ryggen med gutta i forhold til med snuppa som kom rett vei, da hadde jeg dem i magen!!

Skrevet

Jeg hadde en såkalt stjernekikker, og hadde en tøff og lang fødsel som endte med ks. Om det er vondere aner jeg ikke, for det er den eneste fødselen jeg har hatt. Har jo ikke noe å sammenligne med,

men jeg syns det var forferdelig vondt ja;)

Skrevet

Ja, de jordmødrene som jeg hadde med å gjøre sa så.

 

Og det var helt grusomt!!!

Skrevet

jaaaa..

 

eller dvs jeg hadde jo ansiktsfødsel egentlig... så snudde hun seg til å bli en stjernekikker (ikke kikkert,hihi ) 5 min før hun kom ut...

men det va i såfall helt jævlig.. 5,5 time fra riene begynte til første mann va ute... denne gang gikk jeg over ett døgn å hadde triple rier på slutten...

 

ehh å når hun endelig snudde seg så va det jo bare å presse henne ut..så jeg va jo egentlig bare gla hun ble en stjenrnekikker (ellers hadde det blitt ks) og om akkurat pressingen var værre enn sist er vanskelig å si da jeg va så sinnsykt redd og sliten på slutten denne gang..

Skrevet

Har født en gang..og det var en stjernekikker..

En grusom fødsel som varte i 37 timer..

2 timer med pressrier før hun kom ut..

Det var helt forfærdelig....

 

Men vell værdt det da... :))

Skrevet

har aldri født en stjernekikkert.. hihi.. :)

 

Første mi var stjernekikker. det som er er jo at hodet tar større plass når de kommer ut den veien, så det blir vel vondere av den grunn. og det er vel lettere for de å sette seg fast. men hun kom ut uten hjelp.

 

nestemann kom riktige veien, det var enklere. men han var jo også nr 2 da, de er jo som regel lettere..

 

 

hvorfor lurer du?

 

Skrevet

Var vel meg og moren min som snakket om det:) Hun mente nei, mens jeg mente jeg hadde hørt at det var/er vondere. Takk for svar da dere.

Skrevet

Har ingen ting å sammenligne med, men i følge meg selv og jordmødrene hadde jeg en tøff fødsel. Mest pga av at han var stjernekikker.

 

Åpningsfasen var lang og intens. Dvs at jeg fra 3 cm hadde jeg rier med et minutts mellomrom og riene var lange. Ved 4-5 cm var de konstante. (Hva er pauser mellom riene?) Hadde ikke noe valg - ble "påtvunget" epidural. Maaaange timer senere hadde jeg 10 cm og kunne presse.

 

Utdrivingsfasen varte i overkant av 2 timer.

Lillegutt satt fast - fosterlyden gikk ned. De måtte inn å snu han (ouch) fordi han var veeldig breskuldra. Leger og overjordmor+++ ble påkalt. Det hastet med å få han ut.

Jeg fødte til slutt en stjernekikker på 4200/53/37 cm. Han hadde i tillegg hånden på kinnet. Med masse helsepersonell på alle kanter...

 

En helt for jævlig fødsel.Men de syntes så synd på meg at jeg fikk et stort familierom alene - selv om det allerede var fullt og de var begynt å ligge 3 stk på 2 mannsrommene:o)

 

Når det er sagt så fikk en venninne av meg en stjernekikker. Det var ifølge henne selv en drømmefødsel uten komplikasjoner.

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...