Gå til innhold

Nattavvenning - noen tips?


konow

Anbefalte innlegg

Vi prøver for tiden å venne snuppa av med nattmåltidet. Hun er snart åtte måneder og spiser godt om kvelden, så hun har jo egentlig ikke behov for nattmat. Men hun liker vel kosen.

 

Nå har hun vært uten mat om natten i tre netter. Det har gått sånn passe, måtte bære litt første natta, deretter har jeg klart å roe henne med smokken eller at hun får ligge i senga vår (veeldig glad i kroppkontakt..)

Problemet er at hun våkner så veldig ofte. Etter at hun har våknet den første gangen sover hun bare 30-45 min før hun må få smokken på nytt.

Så søvnkvaliteten min er fremdeles dårlig, selv om jeg ikke mater om natta for tida.

 

Noen som har erfaring med nattavvenning?

Eller gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering:

Det går framover! :)

Snuppa sov lengre perioder i natt, og det var ingen bæring, hun lå i sin egen seng hele natta for første gang:)

 

Var riktignok en time fra 3 til fire med sutring og problemer med å sovne igjen, men jeg lot henne gråte litt og gav henne smokken igjen noen ganger, og så sovnet hun. Det var aldri snakk om noen slags hysterigråt, mer sutring og klynking.

 

Følg med, følg med...

Kanskje er hun snart i stand til å sove hele natten?

Jeg krysser fingre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare nysjerrig jeg...:) Sover hun på eget rom? Og hvor mange timer går det uten mat?

 

Har nemlig forsøkt å kutte nattmatingen, og det gikk flott et par uker! Hun klarte seg uten pupp fra 19 på kvelden til 5-6 på morgenen, våknet såvidt et par ganger, men roet seg uten problemer bare jeg holdt henne litt i hånden. Jeg var kjempefornøyd! Men nå er det "håpløst" igjen! Hun sover godt fra 19 til rundt tolv-ett, da er hun litt våken, og i 3 tida er det ramaskrik og nekter å sove før hun får mat. Og 5-6 MÅ hun opp i sengen vår. Ikke at det er noe stort problem, men det var jo litt greit når hun sovnet fort av seg selv i egen seng.

Vi har henne på soverommet vårt da, siden vi ikke har flere rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa legger seg ca ni og begynner dagen 7-halv8.

Dette gjorde hun også før jeg sluttet å mate henne på natta.

 

Synes det stadig går bedre med nettene, nå virker det ikke som om hun forventer å få mat om natta lengre, hun bare trenger hjelp til å sovne igjen, liksom.

Og hun virker ikke utsultet når hun våkner, leker gjerne 15-20 min før hun får pupp.

 

Har jo bare holdt på med dette i mindre enn en uke, så aner jo ikke om det varer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun sover på eget rom, ja.

Men det står en voksenseng på rommet også, og en av oss pleier ligge der inne etter at hun har våknet første gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...