Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg fikk jobb i en flott barnehage i dag, den er privat, noe som betyr at min lille sønn på 18 mnd kan få plass i samme barnehagen. Han begynte i en annen barnehage for tre uker siden og har slått seg til ro der. De to barnehagene ligger ikke langt fra hverandre, men de ligger i motsatt retning. Jeg lurer på om jeg skal få ham inn i "min" barnehage eller om han skal få fortsette der han går. På den ene siden er det jo praktisk å hente og levere ham når vi er på samme sted. Det er jo også koselig å ha ham i nærheten selv om det ikke blir på samme avdelingen. Denne barnehagen er også nyere, flottere og har bedre økonomi enn den han går i nå. På den andre siden har han jo allerede slått seg til ro i barnehagen sin. Han kan komme til å klenge litt på meg ettersom han er relativt liten og ikke forstår at mamma jobber på ene avdelingen og han er på den andre. Også er de allerede blitt glade i ham på den avdelingen han er på nå. Hva ville dere gjort? Er det noen som vil dele synspunkter og erfaringer?
lifa og Eline Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Vi valgte å sette pappaens barnehage lengst ned på lista når vi søkte. Vi ville ikke ha henne der fordi småbarn og hans avdeling deler yttergarderobe så vi så for oss en lita jente som ville henge over dørgrinda og rope etter pappaen sin. kunne også risikert at hun hadde havnet på hans avdeling ettersom han har en 1-6 års avdeling. Vi fikk heldigvis plass i en annen barnehage men vi kommer nok til å søke overflytting til hans barnehge når hun skal bytte til stor avd. ligger litt nærmere hjem og lettere ved levering og henting enn i dag. desuten skal de bygge Ny og det trekker jo en del også da. desverre kan jeg ikke råde deg til det ene eller andre evnt, gjøre som vi har tenkt å søke oveflytting når det er tid for bytte av avdeling. Selv om det er en stund til.
Learning to fly Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 I min barnehage er det to mødre med ett og to barn hver som går i samme b.hage. De er på den andre avdelingen da. I begynnelsen så var disse barna litt klengete, men de forstod raskt att i b.hagen så skulle de henvende seg til de andre voksne, ikke til mamma. Avogtil er jo greit. Dette har visst gått helt fint. Og mødrene synes det er bra att de har ungene der. Da får de sett de mer. og det går absolutt ikke utover de andre barna på avdelingene. mammaene kan også gå i fra jobb for å komme å hente barna senere, det går kjempefint. Min sønn ønsker seg att jeg jobber i hans barnehage, det hadde han syntes var så trygt og godt:) Bare att han visste att jeg var der.... Men jeg har ikke en slik jobb, så det gå rjo ikke:)
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg vil jo tro at barnehagene har god erfaring med dette ettersom det var styrer som tok opp tema på intervjuet.
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har datteren min i barnehagen der jeg jobber og det går kjempefint. Hun går på en annen avd, så jeg ser ho nesten bare i utetiden... veldig deilig å bare ta ho med meg når jeg drar, slippe å stoppe et annet sted. Sparer litt tid. Veldig deilig når jeg skal hjem også. Så jeg anbefaler deg å gjøre det. Han tilpasser seg fort vettu...
mettings Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg jobber i bhg hvor datteren min går. Vi begynte samtidig, og det var utrolig godt for meg å se at dagene hennes var bra, og at hun storkoste seg. Problemene oppstod når hun var lei seg eller slo seg, da var det bare mamma som kunne trøste. I det store og hele gikk det bra, men i perioder brukte hun hele utetiden på å lete etter meg. Hun kom ikke ordentlig inn i leken, og det ble noe ekstra arbeid for de på hennes avdeling. Så gikk jeg ut i fødselspermisjon, og da endret jenta seg ifølge de voksne på blå. Nå leker hun og har funnet seg godt tilrette på avdelingen, er trygg på alle de voksne og har det veldig bra. Ulempen for oss, var at vi begynte samtidig og at hun var over to år. Skal begynne å jobbe igjen i januar, og er veldig spent på hvordan det vil gå. Tror det går greit, siden det nå er "hennes" bhg. Det som blir utfordringen for henne denne gangen, er nok å la lillebror få være i fred på sin avd. Det er veldig greit å ha barna på samme sted som jobben. Du får jo et innblikk i deres hverdag, som du ellers ikke ville hatt. I tillegg er det enklere med levere/hente situasjonen.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Gratulerer med jobb!! Det kommer veldig an på hvordan du opptrer vil jeg påstå. I den første barnehagen Guttongen gikk i var det en mamma som hadde en gutt på omtrent året. Og på det året de var på samme avdeling var jeg ikke der en gang uten at han hang på armen hennes. Og det provoserte faktisk veldig! For hun jobbet i praksis ikke, hun gikk hjemme med sønnen, bare det at de var ute av huset 8 timer for dag. Så ikke èn gang at hun løftet opp andre barn, så ikke èn gang at hun hjalp andre barn med mating, så ikke at hun skiftet på noen andre enn sin egen osv. Etter ett år ble hun flyttet over på en annen avdeling, ganske så sikker på at det ikke bare var jeg som reagerte (jeg sa ifra). I denne barnehagen har det også vært en mamma som har jobbet nå med en sønn, og dette opplever vi helt annerledes. Om man som utenforstående kommer inn i barnehagen kan man ikke se noen spesiell relasjon mellom de to. unntaket er når hun har senvakt og pappan ikke han hentet, da kan han være litt ekstra klengete, men det kan vel de fleste små, slitne tøffinger. Så mitt råd til deg er vel at du får kjenne på det selv, men at om dere ender opp i sammebarnehage så vær konsekvent på at mamma er på jobb og han har deg for seg selv om ettermiddagen, men om dagen må han dele deg med de andre barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå